امواج الیوت قسمت هفدهم

امواج الیوت قسمت هفدهم

فراموجها ( Multi – Waves ): تفاوت اصلی آنها با بسا موجهای پیچیده در بخشیزه بودن (دارای ریز موج) یکی از امواج پیشرو آن میباشد. در حقیقت شامل یک بسا موج پیچیده پیشرو میباشند. فراموجها از سطح پیچیدگی ۲ برخوردار میباشند.

فراموجها ( Multi – Waves ): تفاوت اصلی آنها با بسا موجهای پیچیده در بخشیزه بودن (دارای ریز موج) یکی از امواج پیشرو آن میباشد. در حقیقت شامل یک بسا موج پیچیده پیشرو میباشند. فراموجها از سطح پیچیدگی ۲ برخوردار میباشند.

ساختار بساموج ها

  1. الگوی استاندارد: آرایش یک بساموج الگوی استاندارد معمولا متشکل از ۳ یا ۵ تک موج مجاور نیست. معمولا یکی از فازهای اصلاحی (و هیچ یک ازفازهای شتابدار) در هر بساموج خود یک بساموج خواهد بود. این موج، تناوب بهتر بين امواج ۲ و ۴ را در الگوی شتابدار و یا موج مجاور A و B در الگوی اصلاحی را سبب میشود. برای اینکه الگویی پیچیده باقی بماند، هیچ یک از بخشهای پیشرو آن نبایستی بخشیزه شوند در غیر اینصورت فرا موج خواهد بود.
  2. الگوی غیر استاندارد: از تجمیع حداقل دو بساموج اصلاحی شکل میگیرند که توسط یک فاز تصحیحی تک یا بساموج منفصل شده باشند. همهالگوهای غیر استاندارد شامل موجهای X میباشند که این موجها همواره از الگوهای اصلاحی پیروی میکنند. مواقعی که یک الگوی اصلاحی( بسا موج یا بالاتر) توسط یک تک موج یا یک ، اصلاحی کمتر از ۶۱ /۸ اصلاح گردید و در پی آن یک الگوی اصلاحی شکل گرفت و یا سه الگوی اصلاحی ( یا بالاتر) شکل گرفت که دومین موج اصلاحی بیش از ۱۶۱ / ۸ درصد از فاز نخست اصلاح را بازگشت کند، در آرایش بندی آنها، فاز دوم اصلاح را به عنوان موج X در نظر بگیرید. حالت اول موج X کوچک لیبل گذاری میشود و در حالت دوم موج x بزرگ.
  3. ساختار فراموجهادر فراموج یکی از بخشهای پیشرو میبایستی به یک بساموج بخشیزه شود.

فراموج پیشرو:

  1. از سه موج پیشرو یکی فقط میبایستی بسا موج باشد و دو تای دیگری بایستی تک موج باشند. B. حداقل یکی از موجهای ۲ و ۴ بايد بسا موج باشد. از میان موج ۲ و ۴ آنکه زمان بیشتری طی کرده است بایستی بعد یا قبل از موج ممتد رخ دهد. به عبارتی اگر موج ۱ ممتد است موج ۲ بیشترین زمان را خواهد داشت و اگر موج ۵ ممتد باشد موج ۴ بیشترین زمان را خواهد داشتموج 3 موج ممتد و بخشیزه است.

 فراموج اصلاحی:

A. حداقل یکی از موج های پیشرو در الگوی اصلاحی میبایستی بسا موج باشد. اگر فقط یکی از آنها بسا موج باشد آن موج، موج C از یک الگوی فلت یا زیگزاگ خواهد بود. B. موج B از یک فرا موج شدیدا تمایل دارد یک بسا موج اصلاحی باشد.

 ساختار فراموج پیچیده:

ساختار فراموجهای پیچیده مشابه بسا موجهای پیچیده میباشد با این تفاوت که ترکیبی از فراموجها میباشند.

۴. ساختار ابرموجها

١. ابرموج پیشرو

از سه موج پیشرو حداقل یکی میبایستی فرا موج باشد و دیگری بایستی بسا موج باشد.

٢. ابرموج اصلاحی:

حداقل بایستی یک موج فراموج و یک موج بسا موج باشد. اگر فقط یک موج فراموج باشد آن موج، موج C از الگوی فلت یا زیگزاگ خواهد بود.

دفت در شمارش سریع

تبعیت از قوانین هر الگو

تبعیت از تکنیک کانال

تبعیت از تکنیک تناوب

رعایت نسبت های فیبوناچی

تشخیص درست نقطه شروع و پایان الگو: در انتهای الگوها معمولا بازار شتاب حرکتی خود را از دست میدهد. این وضعیت با الگوهای قطری، مثلثی،موج ۵ ناقص یا موج C ناقص

علت اینکه شمارش اول نادرست میباشد:

١. بلندای موج ۱ و ۳ و ۵ نزدیک هم میباشند.

۲. شکسته شدن خط روند ii-0 توسط موج ۲ بیانگر عدم پایان موج ii میباشد.

٣. امواج ۲ و ۴ تناوب را رعایت نکرده اند.

0 پاسخ به "امواج الیوت قسمت هفدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.