کندل استیک ژاپنی قسمت پانزدهم

کندل استیک ژاپنی قسمت پانزدهم

الگوی Hammer و Hanging – man می توانید با سه معیار سنجیده شوند : ام بدنه اصلی در بالای انتهای دامنه معامله است . رنگ بدنه مهم نیست ۲ – سایه پائینی باید دو برابر ارتفاع بدنه اصلی بلند باشد.

– انها نباید سایه بالای کوتاهی داشته باشد . سایه پائینی بلندتر سایه بالائی کوتاه تر و بدنه اصلی کوچکتر بیشترین معانی Bullishhammer (چکش بالا برنده) یا Bearish hanging– man(مرد آویزان پائين برنده) هستند. اگر چه بدنه اصلی Hammer یا Hanging man می تواند سفید یا سیاه باشد ولی اگر بدنه Hanging– man سیاه باشد پائین آورنده (Bearish) بهتری است . اگر Hammer بدنه اصلی سفید داشته باشد به این معنی است که بازار به سرعت در طی یک Session(بخش) فروخته و بعد برای بسته شدن ، به نزدیک و یا بالای بخش به عقب برمیگردد . این می تواند نشانه های بالابرنده (Bullish) داشته باشد . اگر یک Hanging – mnan بدنه اصلی مشکی داشته باشد نشان می دهد که قیمت بسته شدن نمی تواند به عقب در سطح قیمت باز شدن برگردد این به طور ذاتی مفهوم پائین آورندگی (Bearish) دارد . خیلی مهم است که شما منتظر یک تایید Bearish باشید .

به این دلیل لازم است بدانیم که چطور خطHanging – man به وجود آمده است . معمولا در این مواقع متن بازار پر از انرژی های بالا برنده (Bullish) است . بعد گندل Hanging – man در این زمان ظاهر می شود . در روز ( زمان تشکیل گندل ) Hanging – man بازار در یا نزدیک به قیمتهای بالا باز می شود سپس به سرعت می فروشد و بعد مجددا قیمت را بالا می برد برای بسته شدن در یا نزدیک به قیمتهای بالا . این ممکن است نوعی واکنش قيمت باشد که به شما اجازه دهد اشتباه فکر کنید که یک Hanging manیک معکوس رو به بالا ست .

اما این عمل قیمتی نشان می دهد که وقتی بازار شروع به فروش می کند برای یک شکست سریع و ریزش آسیب پذیر شده است. اگر بازار پائین تر از قسمت قبل باز شود کسانی که در قیمت باز شده یا بسته شدن Hanging man خرید کرده اند حالا Hanging را ازدست داده اند و یک موقعیت از دست رفته را تجربه کرده اند . بنابراین اصل کلی Hanging – man اینست ، فاصله پائینی بیشتر بین Hanging man اصلی و قیمت باز شدن کندل بعد احتمال بیشتری است که Hanging man یک راس (Top) خواهد بود . تائید دیگری میتواند یک (Bearish) گندل با بدنه اصلی سیاه باشد با یک قیمت بسته شده پائین تر نسبت به بسته Hanging man قبل .

نمایه ۷-۴ یک مثال کامل است از اینکه چطور همان خط می تواند یک پائین آورنده (Bearish) (مثلا در خط hanging man در سوم جولای) یا بالا برنده ( Hammer) ( Bullish در ۲۳ جولای) باشد . اگر چه هر دو خط Hammer و Hanging – man در این مثال بدنه اصلی مشکی دارند اما رنگ بدنه اصلی دلیل اهمیت آن نیست . نمایه ۸-۴ نمونه دیگری از ماهیت دوگونه این خطوط را نشان می دهد . در اواسط آپریل یک Hanging – man وجود دارد که پایان حرکت به بالا را که با Hammerبالا برنده در دوم آپریل شروع شده علامت می دهد .

یک اختلاف Hanging – man در اواسط مارس ظاهر شده . سایه پائینی آن بلند بود اما نه دو برابر ارتفاع بدنه اصلی . تا این زمان معیارهای دیگر (یک بدنه اصلی در بالای تغییرات قیمت روزانه و تقریبا بدون سایه بالائی) دیده شدند . همچنین تائید شد به وسیله یک قیمت بسته شده پائین تر در گندل بعد . این خط اگر چه یک Hanging – man ایده آل نیست اما یک بازگشت به بالا را که یک ماه زودتر شروع شده بود را علامت داد .

تکنیکهای ترسیم کندل استیک مانند دیگر نمودارها یا اصول شناخت الگوها راهنماهائی دارند . اما آنهااصول سفت و سخت و یک کلامی نیستند . طبق صحبتهای بالا نگات خاصی وجود دارد که اهمیت خطوط Hanging– mnan و Hammer را افزایش می دهد.

اما همانطور که در hanging – man اواسط مارس نشان داده شده ممکن است سایه پائینی گندل دو برابرارتفاع بدنه اصلی نباشد که البته استعداد دادن علامت معکوسرا ندارد .

هر چه سایه پائینی بلندتر باشد الگو کاملتر است.

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت پانزدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.