کندل استیک ژاپنی قسمت هجدهم

کندل استیک ژاپنی قسمت هجدهم

بازار در یک روند نزولی می باشد سیسیک بدنه اصلی بالا رونده سفید بدنه مشکی قبل را در برمی گیرد .

این نشان می دهد که فشار خرید فشار فروش را سراسر می پوشاند . شکل ۱۹-۴ یک الگوی Bearish Engulfing را نشان می دهد . در اینجا روند صعودی است سپس بدنه اصلی سیاه بدنه اصلی سفید قبلی را در برمی گیرد و این یک علامت از معکوس است . این نشان می دهد که پائین آورنده ها (Bears) بر بالا برنده ها (Bulls) غلبه کرده اند . برای الگوی Engulifing سه معیار وجود دارد 😐 ا- بازار باید در یک روند صعودی یا نزولی قابل تشخیص باشد حتی اگر روند یک دوره کوتاه داشته باشد . ۲ – الگوی Engulfing را دو کندل استیک می سازد . دومین بدنه اصلی گندل باید بدنه اصلی قبلی را در برگیرد .(البته احتیاج نیست سایه ها را نیز در برگیرد )

٣ – بدنه اصلی دوم الگوی Engulfing باید به رنگ مخالف بدنه اصلی اول باشد ( ولی یک استثنائی در این قانون است و آن این است که اگر اولین بدنه اصلی الگو خیلی کوچک باشد که اغلب یک دوجی است پس بعد از یک روند نزولی شدید یک بدنه اصلی کوچک که به وسیله یک بدنه اصلی سفید خیلی بزرگ در برگرفته شده می تواند یک معکوس (Bottom Reversal) را بسازد که به سمت بالا معکوس می کند .

در روند صعودی بدنه اصلی کوچک مشکی که به وسيله بدنه اصلی بزرگ سفید در برگرفته شده یک الگوی معکوس پائین آورنده (Bearish) را می سازد . نزدیک ترین تحلیل برای الگوی Engulfity کندل استیکهای ژاپنی روز معکوس غربي western reversal day می باشد . زمانی یک الگوی Western r . d اتفاق می افتد که در طول یک روند صعودی یا (نزولی) یک بالای جدید ( یا پائین جدید ) ایجاد می شود با قیمتهائی که در زیر یا (بالای بسته شده روز قبل بسته می شوند . شما در اینجا می فهمید که سیگنالهای معکوس که با الگوی Engulfing قابل تشخیصند با الگویw . reversal . day قابل تشخیص نیستند . با استفاده از این نکته شاید شما بتوانید در معامله از کسانی که از روز معكوس معاملاتی (Traditional reversal day) استفاده می کنند پیشی بگیرید . این موضوع بصورت تفحصی در آرایه های ۲۱-۴ و ۲۲-۴ و ۲۳-۴ دیده میشود بعضی از مواردی که احتمال معکوس سازی الگوی Engulfing را افزایش می دهند عبارتند از :

– اگر گندل اولین روز از الگوی Engulfing( انگلفينگ ) یک بدنه اصلی خیلی کوچک داشت و دومین گندل ، بدنه اصلی بلند داشت. این یک انحلال در نیروی روند قبلی و سپس یک افزایش در نیروی حرکت جدید را نشان می دهد . ۲ – اگر الگوی Engulfing بعد از یک حرکت ممتد یا خیلی سریع باشد. یک روند ممتد شانس خریداران مستعد برای معامله طولانی را افزایش می دهد . در این نمونه احتمالا برای حفظ کردن حرکت بازار به سمت بالا عرضه بلندهای جدید کمتر است .

ا- اگر یک حجم سنگین روی دومین بدنه اصلی الگوی Engulfing باشد . این می تواند یک Blow off باشد .

اگر گندل دوم الگوی Engulfing بیشتر از یک بدنه اصلی را در برگیرد .

نمایه ۲۰-۴ نشان می دهد یک الگوی Bullish Engulfing(فراگیر بالا برنده ) در هفته های ۱۵ و ۲۳که در ماه می تشکیل شده است . طی دو هفته آخر ماه جولای یک الگوی Bearish Engulfing (فراگیر پائین آورنده ) تشکیل شده است . الگوی Bullish Engullfing در سپتامبر برای حرکت به بالای اصلی در انتهای فروش قبلی بود . در شکل۴ – ۲۱ یک نمودار بازار روغن خام (Crude oil) ماهانه با هر دو الگوی Bullish Bearish Engulfing دیده می شود . در اواخر ۱۹۸۵ یک کاهش ۲۰ درصدی سریع شروع شد .

ماههای سوم و چهارم از ۱۹۸۶ دو خط کندل استیک الگوی …Bullish E را نشان دادند . آن یک علامتی برای پایان این روند نزولی داد .

حرکت به بالائی که با این الگوی.. Bullish E شروع شد. با الگوی …Bearish E به پایان رسید در اواسط ۱۹۷۸.

الگوی.. Bullish E. کوچکی در فوریه و مارس .۱۹۸۸ روند نزولی که با الگوی ..Bearish E شروع شده بود در اواسط ۱۹۸۷ را به پایان رساند .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت هجدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.