کندل استیک ژاپنی قسمت دهم

کندل استیک ژاپنی قسمت دهم

Bakufu  با هوش تر از این بود که اجازه دهد تاجران مشخصی قدرت بیش از اندازه بدست آورند . در سال ۱۶۴۲ ادارات خاص دولتی و تاجران سعی کردند که بازار برنج را تنبیه کرده و به گوشه ای برانند . تاجران از کار برکنار شدند و خانواده هایشان هم آسیب دیده و ثروتشان نیز توقیف شد .

بازار برنج در ابتدا در حیات خانه yodeyoshi تاسیس شده و پیشرفت کرد در سال ۱۶۰۰ تاجران در اساگا برنج را در مبادله درجه بندی کرده و برحسب ارزشهای آنها برای آنها قیمت تعیین کردند که این کار تا سال ۱۷۱۰ ادامه داشت.

اما تغییر نرخ مبادله بعد از سال ۱۷۱۰ به صورت واقعی و قطعی در مورد برنج عمل شد بازار مبادله برنج قبضهای انبار را در مورد این کالا منتشر کرد و اعتبار داد . این قبضها را به نام کوپن برنج نامگذاری کردند و بعدها همین قبضهای برنج تبدیل به اولین قراردادهای معامله شدند.

مکانهای دادوستد برنج به بنیادهای خوشبختی اساگا تبدیل شدند . بیش از ۱۳۰۰ بنیاد داد و ستد برنج در اساکا وجود داشت. از آنجا که قوانین استانداری رایج نبود ، تجربه های قبلی در این داد و ستد سخت بر ارزش پول در این بازار لطمه زد . و ارزش پول در این بازار کم شد و برنج تبدیل به یک کالای قابل مبادله متوسط شد . Daimyo پادشاه فئودال ژاپن از قرن ۱۲ تا ۱۹یک daimnyo می تواند برنج اضافی خود را به اساگا جائی که در آنجا یک انبار به همین نام است رسانده ودر آن قرار دهد و در مقابل این برنج ، او یک کوپن بگیرد . او می تواند این کوپن را هر جائی که رضایت داشت ببرد و بفروشد .م … درست مثل حواله های گالا که در این زمان مرسوم است … بفروشد. معمولا Dimyo ها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد برداشت مزارع را به عنوان مالیات پرداخت می کنند و فروش کوپنها به خاطر همین اختلاف نرخ برخلاف حواله ماليات برنج سالهای بعد خواهد بود . بعضی مواقع برداشت چندین سال بعد یک برنج کاری در رهن بود . این کوپنهای برنج فعالانه معامله می شد و این باعث بروز اختلاف در بین حواله های تحویل در آینده برنج شد . این اولین اختلافات اقتصادی آینده دنیا می باشد .

مبادله برنج در Dojima انجام میشد جائی که این کوپنها معامله می شد و آنجا اولين مكان مبادله آینده دنیا شد . این کوپنهای برنج همچنین به کوپنهای برنج Empty خالی نامیده شدند یعنی برنجی که در هیچ موقعیت فیزیکی موجود نبود . برای اینکه یک نظر از جنبه ملی به معامله آینده برنج داشته باشید مطالعه خود را در این بخش ادامه دهید در سال ۱۷۴۹ برای کوپنهای معامله شده در بازار اساکا جمعا ۱۱۰/۰۰۰ بنگر . م… شاید یک جور تعاونی و یا سیلو … برنج در ژاپن وجود داشت. و اکنون در بین همه ژاپن فقط 30/000 بنگر برنج وجود دارد . در این دوره مونهیسا هما خدای بازارها نامیده شد . هما در سال ۱۷۲۴ در یک خانواده ثروتمند متولد شد . خانواده هما شهره عام و خاص بود در آن زمان و مورد مثال برای همه ( من هرگز یک هما نخواهم شد .اما من برنامه ریزی می کنم که یک پادشاه محلی شوم ) . م … کنایه از این است که هما از یک پادشاه محلی قدرتمند تر بود … وقتی هما در سال ۱۷۵۰ کنترل تجاری خانواده اش را در دست گرفت شروع به معامله در بازار مبادله برنج محلی اش در شهر بندری ساکاتاکرد . وقتی پدر او مرد مونهیسا شغل مدیریت دارائی های خانواده را به دست گرفت با وجودیکه او جوانترین فرزند پسر بود . در صورتیکه معمولا بزرگترین پسر جانشین می شد و قدرت را در آن زمان در دست می گرفت.

شاید این به خاطر قدرت فهم بازار از جانب مونسیها بود . با این ثروتی که او بدست آورد هما بزرگترین دلال برنج شد .دلالان برنج ژاپن مبادله Dojinna برنج را در اساگا شروع کردند بودند . خانواده هما یک مزرعه برنج وسیعی داشت . قدرت خانوادگی آنها اجازه می داد که اطلاعات مربوط به بازار برنج را جمع آوری کنند او همچنین ثبت می کرد متغیرهای مربوط به شرایط آب و هوائی سالانه و هواشناسی که تا آن زمان کسی به آنها توجه نمی کرد .او گرداوری میکرد و یاد می گرفت اطلاعات مربوط به روانشناسی سرمایه گذاران شاغل در بازار برنج رو که سرمایه خود رو در این بازار بکار انداخته بودند .

او مرتب تجزیه و تحلیل می کرد قیمتهای مربوط به برنج را تا زمان yodeyoshi .م … دوره گذشته تر از زمان حاضر هما …هما همچنین قرارداد روشی را برای ارتباطات درون بخشی خود با دیگران . او در زمانهای از قبل تعیین شده مردانی را در مکانهائی خاص بر روی پشت بامها قرار میداد تا برای فرستادن علامتها به وسیله پرچم اقدام کنند . این مردان فاصله ای بین اساگا تا Tokayawa را پوشش می دادند .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت دهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.