کندل استیک ژاپنی قسمت پنجم

کندل استیک ژاپنی قسمت پنجم

بعضی محدوديت ها (شرايط)

Some Limitation

در همه اصول کندل استیکها الگوهای نموداری کندل استیک ها تابع تفسیر استفاده کننده هستند این می تواند به عنوان یک محدودیت دیده شود . تجربه زیاد در ترسیم کندلها در بازار اختصاصیتان به شما نشان می دهد که کدام یک از این الگوها کارآئی بهتری دارند . در اینجا مفروض بودن ممکن است الزامی نباشد . همچنانکه شما تجاربی در کندل استیکها بدست می آورید ، می فهمید که کدام یک از ترکیبات بهتر در بازار شما کار می کنند .

این ممکن است به شما یک سطح بالاتری نسبت به کسی که انرژی و زمانی در پیگیری بازار صرف نکرده بدهد . همانطور که بعد در این متن گفته می شود رسم این خطوط کندل استیک انفرادی احتیاج به یک زمان بسته شدن دارد بنابراین ممکن است شما مجبور شوید که برای یک زمان بسته شدن که یک علامت معامله معتبر است مدتها منتظر بمانید . این به این معنی است که در یک موقعیت احتیاج به یک دستور بستن داشته باشیم که شما سعی در پیش بینی آن می کنید که آیا یک زمان بستن رخ می دهد و محل یک دستور بستن چند دقیقه زودتر کجاست .

همچنین ممکن است شما ترجیح دهید که برای زمان باز شدن روز بعد منتظر بمانید قبل از اینکه یک دستور ( اردر ) صادر کنید . اینها ممکن است مشکل به نظر آیند ولی سیستمهای تکنیکی زیادی وجود دارند [ مخصوصا آنهائی که روی میانگین حرکت قیمتهای بسته پایه گذاری شده اند که به یک قیمت بسته برای یک علامت یا نشان نیاز دارند . به این دلیل است که چرا اغلب یک موج فعال طی دقایق آخر یک بخش (Session) تجاری به عنوان علائم تجاری کامپیوتری تلقی شده و پایه گذاری شده است. تعداد زیادی از تکنیکها فقط یک قیمت بسته را در بالای مقاومت به عنوان یک علامت خرید معتبر بررسی می کنند بنابراین آنها باید منتظر یک بسته باشند برای تائید این انتظار که البته این یک بسته منحصر به نمودارهای کندل استیک نمی باشد .

در موقعیت مناسب من می توانم از چارتهای کندل استیک ساعتی استفاده کنم برای گرفتن یک علامت معامله که از منتظر ماندن برای بسته آن روز سریع تر است .

برای مثال می تواند یک الگوی کندل استیک بالا رونده (Bullish) مستعد وجود داشته باشد در یک نمودار روزانه. اینجا من مجبورم که برای یک بسته منتظر بمانم قبل از اینکه الگوی کندل استیک کامل شود . اگر نمودارساعتی نیز یک اندیکاتور کندل استیک بالا روند (Bullish) را طی آن روز نشان دهد من خرید را حتی قبل از بسته توصیه می کنم .(اگر روند جاری صعودی است ).

قیمت باز شده نیز در خطوط گندل استیک مهم می باشد . معامله گران متساوی الحقوق کهدسترسی به دستگاههای اعلام کنند قیمت آنلاین ندارند . ممکن است قادر نباشند که قیمتهای باز را در سهام در روزنامه هایشان بگیرند . من امید دارم همانطور که نمودارهای کندل استیک متداول تر می شوند روزنامه های بیشتر هم قیمتهای بازار را در سهام شخصی بگنجانند .نمودارهای گندل استیک بسیاری از علائم معاملاتی مفید را تهیه می کنند .

ولی آنها هدفهای فرود قیمت را مشخص نمی کنند . انتهای تغییر قیمت را مشخص نمی کنند و آنها روشهای دیگری هستند که هدفها را پیش بینی می کنند (مثل سطوح حمایت یا مقاومت وغيره ) .بعضی از کارورزان کندل استیکهای ژاپنی ، یک معامله را روی یک علامت ( الگو) کندل استیک پایه می گذارند . و با آن الگو معامله کرده و منتظر میمانند تا الگوی کندل استیک دیگری به آنها بگوید که از پوزیشن باز خود خارج شوید . الگوهای کندل استیک همیشه باید در کل زمینه دیده شوند که چه اتفاقی قبلا افتاده و رابطه آنها با شواهد تکنیکی دیگر چیست. با صدها نموداری که در این کتاب می باشد . هیجان زده نشوید اگر دیدید الگوهائی هستند که من وسط نمودارها آنها را رد کردم . همچنین مثالهائی وجود دارد که الگوها در آنجا کار بردی نشده اند و یا عمل نکرده اند .

کندل استیکها یک وسیله تجاری مصون از خطا را تهیه نمی کنند . آنها به هر حال یک طیف متغیر رنگی برای جعبه رنگهای تکنیکی شما تهیه می کنند و یک ابزاری هستند در کنار دیگر ابزار تکنیکی شما . نمودارهای کندل استیک به شما اجازه می دهند که همان طرحهای تکنیکی که شما با نمودارهای ستونی (Bar chart) استفاده می کنید را به کار ببرید خوب ما چرا از یک نمودار ستونی استفاده می کنیم ؟ در آینده نزدیک نمودارهای کندل استیک ممكن است به همانندی نمودارهای ستونی بشوند . در حقیقت من می خواهم یک پیش بینی جسورانه انجام دهم : بطوریکه که متخصصان با چارتهای کندل استیک راحت تر شوند و بیش از این با نمودارهای ستونی کار نکنند . (. م … در زمان خودش این پیش بینی جسورانه هم بوده … ) من برای حدودا ۲۰ سال یک تحلیل گر تکنیکی بوده ام و حالا بعد از کشف فواید گندلها ، تنها از نمودارهای کندل استیک استفاده می کنم . من هنوز از همه ابزارهای تکنیکی معامله غربی استفاده می کنم اما کندل استیکها یک دورنمای بی نظیری را در بازارها به من داده اند.

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت پنجم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.