ارزش زمانی پول و نرخ بهره

 ارزش زمانی پول و نرخ بهره

به طور کلی نرخ بهره را می توان قیمت پول دانست و ارزش زمانی پول بر این مفهوم اصلی استوار است که ارزش مبلغ دریافتی حال حاضر بیشتر از ارزش همان مبلغ که در یک زمان آتی دریافت می شود . برای مثال شخصی در زمان A مبلغ X را از کسی دریافت می کند و آن را سرمایه گذاری کرده و در زمان B آن شخص مبلغی اضافه بر X برداشت می کند که آن هم حاصل سرمایه گذاری آن فرد می باشد . به این مبلغ اضافه بر X که فرد برداشت کرده است بهره پول X گفته می شود . حال همان شخص می تواند در زمان B که دارنده مبلغ X و بهره آن پول است کل مبلغ را سرمایه گذاری کرده که در زمان آتی بهره مبلغ” X و اضافه آن را ” دریافت کند و یا فقط دوباره همان اندازه ” X ” سرمایه گذاری کند و فقط بهره X را دریافت کند . در اینجا اگر فرد ذکر شده مبلغ ” X و بهره ” را سرمایه گذاری کند نرخ بهره مرکب شامل پول او می شود و در غیر این صورت نرخ بهره ساده بوده و فقط بهره پول X در پایان هر دوره را دریافت می کند .

 

0 پاسخ به "ارزش زمانی پول و نرخ بهره"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.