کندل استیک ژاپنی قسمت هفتم

کندل استیک ژاپنی قسمت هفتم

همانطور که در بحث قبلی دیدید تکنیکها به ما در دیدی با واقعیت و عینیت دادن به بازار کمک می کنند . این طبیعت انسان است که متاسفانه بازار را همانطور که می خواهد می بیند نه آنطور که در واقع هست . چند وقت یکبار متن زیر اتفاق می افتد ؟ یک تاجر خرید می کند و به سرعت قيمتها سقوط کرده و نزول می کند . آیا آن تاجر ضرر می کند ؟ معمولا نه ، اگر چه هیچ امیدی به این بازار نیست . تاجر همه اخبار بالابرنده فاندامنتال را جمع می کند تا بتواند طبق راهنماها به امید اینکه بازار دوباره به مسیر خودش برمی گردد امیدوار بشود . در این خلال قيمتها همچنان پائین می آیند . شاید بازار سعی می کند که به او چیزی بگوید . بازارها با این رفتارشان با ما ارتباط برقرار می کنند . ما می توانیم این پیامها را به وسیله استفاده از تکنیکها دریافت کنیم . این تاجر چشمها و گوشهایش را برای پیامهائی که بازار میفرستد می بندد .

اگر این تاجر به مراحل قبل برمی گشت و به طور عینی فعالیت قیمت را می دید ممکن بود که یک درک بهتری از بازار بدست می آورد . اون با خودش فکر میکنه که : چه می شد اگر یک خبر بالارونده فرضی منتشر شود و قیمتها به بالا یا حتی پائین حرکت نکنند ؟ آن نوع از فعالیت قیمت حجم های زیادی از اطلاعات را در مورد روانشناسی بازار و چگونگی معامله در آن صادر می کند. من معتقدم که Jesse Livermore تاجر مشهوری بود که این نظر را داد که یک نفر وقتی از مسافت دور چیزی را ببیند بهتر می تواند کل آن چيز را ببیند . تکنیکها ما را یک قدم به عقب می برند و یک دورنمای متفاوت یا شاید بهتری از بازار به ما می دهند .

سوم دنبال کردن تکنیکها مهم است حتی اگر شما اعتقاد کاملی به استفاده از آنها ندارید . این به این خاطر است که در زمانهای مختلف تکنیکها دلیل مهمی هستند برای حرکت بازار. چون آنها یک عامل حرکت بازار هستند باید به دقت دیده شوند . چهارم راه پیمائیهای بی مقصد و هدف. می گویند که قیمت بازار برای یک روز روی قیمت روز بعد دوام ندارد . اما این نگاه علمی یک جزء با اهمیت مردمی را از دست می دهد . مردم قیمتها را از یک روز به روز دیگر و به همین ترتیب تا پایان به یاد می سپارند. به عنوان شوخی عکس العملهای مردم به راستی قیمت را تحت تاثیر قرار می دهد اما قیمت هم همین طور عکس العملهای مردم را متاثر می کند . بنابراین قیمت یکعامل مهم در تحلیل بازار است . آنهائی که تحلیل تکنیکی را بی فایده می دانند این نکته آخر را فراموش می کنند .ودر نهایت نوسان قیمت ، مستقیم ترین ، آسانترین و در دسترسترین راه برای دیدنتمام روابط و نسبت های عرضه و تقاضاست . بسیاری از اخبار فاندامنتالي مهم وجود دارند ، که ممکن است برای عموم طبقات شناخته شده نباشند اما شما بیاد داشته باشید که تاثیرات آنها هم اکنون در قيمت وجود دارند . آنهائی که دانش بیشتری از سرگذشت حرکت بعضی بازارها دارند امکان بیشتری خواهند داشت که خرید کنند یا بفروشند تا اینکه نگزارند قیمتهای جاری اطلاعاتشان را منعکس کند . این علم در زمانهای مختلف وقتی که حادثه ای رخ می دهد ممکن است بی اهمیت باشد . بنابراین قیمتهای رایج باید همه اطلاعات موجود را منعکس کنند خواه به وسیله عموم مردم یا یک گرو منتخب شناخته شوند .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت هفتم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.