کندل استیک ژاپنی قسمت نهم

کندل استیک ژاپنی قسمت نهم

.با نزدیک شدن به سال ۱۶۰۰ میلادی سه ژنرال خارق العاده به نامهای Nobunaga OdaHideyoshi Toyotomi – Ieyasu Tokugawa ژاپن را در یک دوره چهل ساله متحد کردند . به خاطر اقدامات آنها و شجاعتشان در تاریخ ژاپن هر ساله جشن گرفته می شود و این جشنها جز سنتهای اجدادی است . یک ضرب المثل ژاپنی وجود دارد که میگوید : Nobunaga برنج را دسته کرد Hideyoshiآرد را خمیر کرد و Tokugawaکیک را خورد به عبارت دیگر هر سه کمک کردن و متحد شدند برای اتحاد ژاپن . اما آخرین نفری که از این گروه بزرگ شوگان شد و رهبری را بدست گرفت ، از خانواده توکوگاوا بود که از سال ۱۹۱۵ تا ۱۸۶۷ بر ژاپن حکومت کرده او یک رهبر نظامی ژاپنی بود که تا سال ۱۸۶۷ قانون مطلقی را اجرا کرد. این زمان اشاره می کند به زمان Tokugawa shogunate.

این وضعیت نظامی برای قرنها در ژاپن وجود داشت و همین روشها یک ضمینه ای برای فهرست کندل استیک را به وجود آورد که اگر شما در مورد آن فکر کنید متوجه خواهید شد معامله یا تجارت به بسیاری از همان مهارتها احتیاج دارد … م… این همان استراتژی نظامی است که معمولا تمام اطلاعات را برای محاسبه مورد نظر میدهد … مهارتهای لازم برای پیروز شدن در یک جنگ شامل : استراتژی یا فنون جنگ و روانشناسی و استراتژی مربوط به عقب نشینی و حتی شانس می باشد . بنابراین عجیب نیست که شما در این کتاب با کلمات میدان جنگ ، دوره های کندل استیک را که بر همین اساس پایه گذاری شده اند می آموزید . جملاتی وجود دارند مانند high andAdvancing three soldiers pattern counter attack lines – gravestone – morning

به گفته مركز یافته های ژاپنی ، سیستم فئودال رهبری Tokagawaبا روشهای که ایجاد کرد ، استحکام زیادی را در فرصتهای جدید اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده است. رونق اقتصادی در مالکیت زمین ایجاد شد و رشد کرد . مهمتر اینکه راحتی تجارت و وسعت بازار در معاملات داخلی در سالهای نزدیک به ۱۷۰۰ بود . یک بازار ملی و متمرکز به وجود آمد و رشد کرد و جانشین بازارهای محلی و متفرق شد . در این مکان تجاری توسعه یافته و متمرکز ، امکان رهبری غیر مستقیم در پیشرفت علم تجزیه و تحلیل تکنیکی در ژاپن بدست آمد. Hideyoshi به اساکا احترام گذاشت به عنوان مرکزیت تجاری ژاپن و آنرا برای رشد تشویق کرد . از آنجا که اساگا به دریا دسترسی داشت در حالیکه سفر در زمین کند خطرناک و گران بود آنجا تبدیل به یک پایگاه ملی شد و اجتماع بشری در آن شکل گرفت سرمایه ها به آنجا روانه شد و به رشد قابل ملاحظه ای دست پیدا کرد و به بزرگترین شهر مالی و اقتصادی ژاپن تبدیل شد. این بندر تبدیل شد به یک انبار بزرگ ذخایر کالاهای اماده شده و اساکا لقب kitchen of japan را گرفت . اساکا خیلی به ثبات قیمت به وسیله پایان دادن به اختلافات محلی کمک کرد .

بر خلاف سایر شهرهای ژاپن که پول بدست آوردن در آن سخت و مشکل بود در اساگا نحوه زندگی اجازه می داد به مردم که در آمد بیشتری را آرزو کنند .سیستم اجتماعی مردم در آن زمان از چهار طبقه تشکیل شده بود .

 آنها به ترتیب : سربازان کشاورزان-صنعتگران و تاجرها بودند تا سال ۱۷۰۰ تجار پائین ترین طبقه اجتماع قرارداشتن حتی امروزه هم سلام تجاری در اساگا (آیا سود بدست می آورید ) می باشد که این کنایه از پائین بودن رده اجتماعی آنهاست. در اساگا yodoya keian یک شهید جنگی برای hideyoshi است که او یکی از سه عضو نظامی بزرگ است. يودی قابلیت های خارق العاده ای برای بدست آوردن و ثبت قیمت برنج داشت . حیات جلوئی خانه yadeyoshi مكان مهمی برای مبادله و معاوده برنج شد . آن مرکز ترقی کرد و رونق گرفت . او خیلی ثروتمند شد و این روند ثروتمند شدن تداوم پیدا کرد . از آنجائی که او موافق با اختلاف طبقاتی نبود در سال ۱۷۰۵ باكونتا که یک دولت نظامی وابسته بهشوگان بود تمام ثروت او را مصادره و شانس او برای ثروتمند بودن را از بین برد .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت نهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.