آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 10

آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 10

الگوهای قیمتی 2

در پست قبلی فلسفه الگوها را توضیح داده و یکی از آن ها به نام سر و شانه را شرح دادیم، در این پست قصد داریم الگوهای دیگری را برایتان توضیح دهیم :

1.سقف دوقلو و کف دوقلو

الگوی سقف دوقلو در انتها روند صعودی و کف دوقلو در انتهای روند نزولی تشکیل میشود. در این الگو دو قله داریم که دره ای بین این دو قله ایجاد شده است.

تفاوت این الگو با الگو سر و شانه بدین صورت میباشد که سر(قله میانی) را نداریم.

باشکسته شدن دره بین دو قله میتوان انتظار داشت که روند تغییر پیدا کند،همچنین اغلب با شکسته شدن دره بین دو قله، قیمت دوباره به خط دره (نقطه E) باز میگردد.

حد ضرر کمی بیشتر از نقاط A و C میباشد،همچنین حد سود اولیه به اندازه فاصله نقاط A یا C تا B میباشد.

2.سه سقف و سه کف

الگوی سه سقف و الگوی سه کف تشابه بسیاری با الگوی سقف های دوقلو و کف های دوقلو دارد با این تفاوت که به جای دو قله یا دو دره، سه قله و سه دره ایجاد شده است. این الگو نیز در انتهای روند ایجاد میشود و شاهد سه سقف یا سه کف در نقاط C,A و E هستیم. دودره در بین این سقف ها وجود دارد و با شکسته شدن دره ها(نقاطB و D)میتوان انتظار داشت بازار از حالت صعودی به نزولی تبدیل شود.

در این پست دو مورد دیگر از الگو ها را که اصطلاحا الگوهای بازگشتی هستند را شرح دادیم، و در پست های آتی الگوهای دیگر را به نام الگوهای ادامه دهنده توضیح خواهیم داد.

0 پاسخ به "آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 10"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.