کندل استیک ژاپنی قسمت ششم

کندل استیک ژاپنی قسمت ششم

قبل از اینکه من در موضوع نمودارهای کندل استیک تفحصی صحبت کنم مختصرا درباره اهمیت تحلیلهای تکنیکی به عنوان یک رشته علمی جداگانه توضیح می دهم . برای آندسته از شما که با این موضوع نا آشنایید بخش زیر تاکیدانه بیان می کند که چرا تحلیل های تکنیکی این اندازه مهم هستند . این موضوع یک بحث عمیق و گسترده نیست. اگر شما می خواهید چیزهای بیشتری در این مورد بیاموزید من پیشنهاد می کنم که کتاب کامل John murphy را بخوانید : Technical Analysis of The Futures Markets (اتلتیکو مالی نیویورک) اگر شما هم اکنون با فواید تحلیل تکنیکی آشنا هستید ، می توانید این بخش را حذف کنید . نگران نباشید اگر این بخش را نخوانید مانع از خواندن بخش اطلاعات تحليل نمودارهای گندل استیک بعدی نمی شود .

اهمیت تجزیه و تحلیل تکنیکی

(The Importance of Technical Analysis)

اهمیت تحلیل تکنیکی ۵ اصل دارد .

در هنگام تحلیل فاندامنتال می توان مقیاسی از موقعیتهای عرضه و تقاضا، نسبتهای قیمت ، درآمد ، آمار اقتصادی و همچنین تولید به وجود آورد . روانشناسی که در اینگونه تحلیلهل وجود دارد مبهم نیست . تا اینجا زمانها هستنند که بازارها را تحت تاثیر قرار میدهند . همانطور که John murphy بیان کرد . چیزی به فجیعی یک سیاست معقول سرمایه گذاری در یک دنیای نامعقول نیست . تحلیل تکنیکی تنها مکانیسم را برای اندازه گیری اجزا نامعقول احساسی موجود در همه بازارها تهیه می کند . اینجا یک داستان سرگرم کننده ای وجود دارد درباره اینکه چطور روانشناسی قوی می تواند در بازار تاثیر بگذارد . آن ازکتاب The New Gatsbys می باشد . که جای گرفته در Chicago Boord OfTradeیک خشکسالی در منطقه لوبیای استان ایلی نویز آمریکا ایجاد شد . قیمت لوبیای چینی (Soybeans) به سرعت بالا می رفت. واگر چه ایندوره زود تمام شد . ولی یک کمبود شدید لوبيا به وجود آمد . ناگهان قطرات اندکی از باران از پشت پنجره پائين ريخت . یک نفر فریاد زد (باران) ۱ بیشتر از ۵۰۰ جفت چشم (نت های تدوین گران تجاری به پنجره های بزرگ خیره شدن . سپسباران قطره قطره بارید تا اینکه به یک بارش شدید و پایدار تبدیل شد . باران در مرکز شیکاگو میبارید .

بفروش و بفروش و بخر بخر فریادهای فروشندگاه و خریداران بود . صدای آنها که مانند غرش بود با صدای رعد و برق بیرون رقابت میکرد . قیمت لوبیاهای چینی کم کم شروع به پائین آمدن کرد . سپس قیمت لوبیاهای چینی مثل تب نواحی گرمسیری درهم شکست. باران در همه اطراف شیکاگو جاری می شد اما هیچ کس در این شهر لوبیا چینی نمی کاشت . در قلب منطقه قابل کشت لوبیا چینی ، حدود ۳۰۰ مایل در جنوب شیکاگو ، آسمان آبی بود آفتابی و خیلی خشک . اما حتی اگر در مزارع لوبیا بارانی نمی بارید روی سرهای تجار انقدر بارانی بود که آنها این نکته را درک نکنن . بود و این همان نکته با اهمیت است. بازی با فکر و احساسات اجرا می شود . برای اینکه به اهمیت عمده روانشناسی پی ببریم در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد وقتی شما یک کالای با ارزش کاغذی که پول نامیده شود را در رابطه با بعضی کالاها مثل غذا و پوشاک عوض می کنید . فکر کنید . چرا آن که کاغذی است بدون هیچ ارزش باطنی ولی با بعضی وسایل ملموس تعویض می شود ؟ آن به دلیل یک روانشناسی مشترک است . بعضی ها معتقدند این یک امر قراردادی است و قابل قبول است و البته این طور نیز می باشد . یکباره این روانشناسی مشترک از بین می رود وقتی که اعتقاد به پول در مردم متوقف شود پس پول بی ارزش می شود دوم تکنیکها همچنین یک جز مهم از تجارت منضبط می باشند . قوانین انضباطی کینه همه تجار را سبک و تخلیه می کنند . اگر شما پول داشته باشید احساساتی عمل میکنید و جریان امور را در دست خواهید گرفت . ت.جه کنید که منطق و ذهنیت فاعلی صرفا گذرا هستند . اگر شما به این موضوع شک دارید کاغذ معاملاتی را امتحان کنید . سپس معامله را با دارائی خودتان امتحان کنید . به زودی شما خواهید فهمید که چقدر و عمیقانه عوامل ضد تولید ، بحران و تنش پیش پا افتاده راه شما را در معامله کردن و دیدن بازار تغییر می دهد – معمولا این اتفاق در جایکه شما دارائیهایتان را سپرده گردید اتفاق می افتد . متخصصان می توانند ذهنيت گرائی را در تجارتش ما از حالت فاعلي خارج کرده و مخفی نگه دارند آنها مکانیسمی تهیه می کنند که نقاط ورود و خروج ، سطوح احتمال خطر / نقاط سود یا توقف و خروج را تنظیم می کند . با استفاده از آنها شما در یک معامله یک احتمال خطر و مدیریت پول را بدست می آورید .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت ششم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.