کندل استیک ژاپنی قسمت سیزدهم

کندل استیک ژاپنی قسمت سیزدهم

شتر مقصود معامله گران زودتر شروع کردن معامله است . کوتاهها (short) ممکن است برای پوشش بالا روند ، بلندها (lings) ممکن است به طور ناگیدانه ای خرید کنند . احاطه کننده ها (hedgers) ممکن است لازم بدانند که یک پوزیشن جدید بگیرند یا از پوزیشن قبلی خارج شوند و همین طور تا آخر . (. م … منظور این است که خریداران و یا فروشندگان و یا انهاایکه در حال معامله هستند تصمیمات خود را ادامه و یا تغییر دهند ….) بعد از آشفتگی عمل در باز شدن قیمت ، خریداران و فروشندگان معیاری دارند برای خرید و فروش . معیارهای متعددی وجود دارد برای معامله در بازار و جنگیدن در یک نبرد . در این بخش قیمت باز شدن منظره ای از یک میدان جنگ و یک موقعیت موقتی از سربازان متقابل را آماده می کند. در این مواقع تجار بزرگ سعی می کنند که بازار را به سمت باز شدن حرکت دهند به وسیله یک خرید بزرگ یا سفارش فروش .

ژاپنی ها این را یک حمله صبحگاهی می نامند و توجه کنید که این نیز تشبیه نظامی دیگریست. ژاپنی هااز بسیاری تشبیه های نظامی که ما در طول کتاب خواهیم دید استفاده می کنند .اصطلاحات علمی وفنی کندل استیک ها و احساسات بازاراصول فنی تنها راه اندازی گیری اجزا احساسات بازار هستند .

نامهای چارتهای کندل استیک ژاپنی این حقیقت را آشکار می سازد . این اسامی یک ساختار رنگارنگی است که هیجانات سالم بازار را در زمانی که این الگوها شکل گرفتند نشان می دهند . با شنیدن واژه hanging – man یا dark – cloud cover فکر می کنید بازار در یک حالت هیجانات سالم می باشد که البته اینطور نیست. هر دوی اینها الگوهای پائین آورنده (Bearish) هستند و نامهای آنها به طور روشن به شرایط غير سالم بازار اشاره میکند .

تا زمانی که موقعیت احساساتی بازار سالم نباشد در زمانی که این الگوها شکل می گیرند آن موقعیت باعث جلوگیری از امکان سلامتی مجدد بازار نمی شود .

نکته ای وجود دارد که ظاهرا می گوید – یکdark – cloud cover بلندها (longs) باید مقیاسهای اندازه گیری دفاعی داشته باشند یا به معامله کلی یا دیگر عوامل منوط باشند فروشهای کوتاه مدت جدید می توانند بنیان گذاری شوند . بسیاری الگوها و نظرات جدید در این کتاب وجود دارند اما نامهای تشریحی به وسيله ژاپنی ها به کار گرفته شده اند که نه تنها چارتهای کندل استیک را جذاب می سازد بلکه برای یادگیری نیز راحتتر هستند مانند اینکه آیا بازار Bullish هست یا Bearish . برای مثال در فصل ۵ شما می آموزید چیزهائی در مورد ستاره عصر (evening star) و ستاره صبحگاهی (morning star) بدون دانستن اینکه این الگو شبیه چه هستند و به چیز راهنمائی می کنند تنها با شنیدن نام آنها شما می فهمید که کدام Bullish (بالا برنده است و کدام Bearish (پائین آورنده). يقينا ستاره عصر گاهی قبل از اینکه تاریکی شروع شود پدیدار میشود پس به نظر شبيه علامت Bearish است و همین طور نیز هست. ستاره صبحگاهی Bullish می باشد چون ستاره صبحگاهی قبل از طلوع آفتاب ظاهر می شود . نکته دیگر محوری قیمت ، قیمت بستن شدن است. در بازارهای خرید و فروش سلف (. م … سلف خری ..) مرز (margin) روی قیمت بسته پایه گذاری می شود . ما بدین گونه می توانیم یک درگیری هیجان آوری را در اینکه چطور بازار بسته میشود انتظار داشته باشیم.

همچنین قیمت بسته شدن یک نکته محوری برای متخصصان است. ممکن است برای پیدا کردن یک قیمت بسته منتظر بمانند تا خروج را از یک نقطه قیمت قابل توجه تائید کند. خیلی از سیستم های خریدوفروش کامپیوتری (مثل سیستم moving averege) روی قیمتهای بستن پایه گذاری می شوند . اگر یک تاجر بزرگ پوزیشنی را بخرد یا بفروشد نزدیک قیمت بسته ، به شدت تاثیر میگذارد بر روی قیمت بسته شده که ژاپنی ها این عمل را یک hight attack (شبی خون) می نامند. شکل ۴-۳ تا ۷-۳ نشان می دهد که رابطه بین یک دوره باز شده بالا پائین و بسته شده چطور چهره خط کندل استیک را تغییر می دهد . حال اجازه دهید که توجه مان را به اینکه چطور خطوط کندل استیک به تنهائی یا مرکب – کلیدی برای روند بازار تهیه می کنند جلب کنیم .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت سیزدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.