هارمونیک در امواج الیوت قسمت هفتم

هارمونیک در امواج الیوت قسمت هفتم

برفرض که موج (2 )یک اصلاح کوتاه باشد، دستورالعمل تناوب هشدار میدهد که اصلاح بالقوه پیچیدهای در شکل 18.2 رخ میدهد. موج A اولیه در سه موجی تمایل به دوگانه شدندارد. نمیتوان فهمید درنهایت چه چیزی در آن نقطه ایجاد میشود.این رالی سه موجی به همان اوج موج )3 )میرسد که نشان دهندە ی اصلاح پهنه است. بااین حالکاهش در سه موج روی میدهد، درنتیجه میتوانیم پیش بینی یک ساختار بسیار پیچیده تر راآغاز کنیم. این رالی از کف دوم در موج Fb در پنج موج توسعه یافته است و درنتیجه کامل کنندە ی اصلاح پهنه در موج Fb از یک پهنۀ بزرگتر است. پس ازآن ممکن است پیش بینی کنید که کاهشی پنج موجی رخ میدهد و قیمت جهت تکمیل موج ( 4 )به منطقه نزدیک به دو کف قبلی (در موجfc )برمیگردد.

در شکل 19.2 حرکت پایین رونده در موج (3 )به پایان رسید و بازیابی سه موجی به دنبال آن آمد. در این نقطه نمیتوان فهمید چه ساختار پیچیده ای درحال توسعه است. از اوج موج efa ،

شکل 18.2 .اصلاح پهنه در موج Fb درون پهنه در موج (4).

کاهشی پنج موجی رخداده که سقوطی کوتاه تر از کف موج (3 )دارد. در این عمق این باورمیتواند معقول و منطقی باشد که یک مثلث در حال پیدایش نیست، درنتیجه دو گزینه پیشروی ماست:

1 -پهنه و 2 -پهنۀ منبسط.

عقب نشینی در سه موج رخ داد و سپس کاهش درزیگزاگ دوگانه ایجاد شد که درزیرموج [a ]به پایان رسید.بازهم لازم است قضاوت کنیم: آیا یک ساختار ABC سوم برای تکمیل سه تایی سهگانه وجوددارد؟ بااین حال، حرکت بعدی یک رالی پنج موجی بود که به منطقه موج [a ]نزدیک شد؛ بنابراین نشان میدهد که موج [b ]یک پهنۀ منبسط است.نتیجه گیری منطقی این است که هنوز امکان کاهش به پایه موج (3 )در یک اصلاح پهنه یاامکان ایجاد پهنۀ منبسط وجود دارد. برای یافتن جایی که الگو تکمیل میشود باید پنج موج یساخته شده را اندازه بگیریم. درواقع یک پهنۀ منبسط بزرگتر در موج efb ایجادشده است،درنتیجه یک رالی پنج موجی در موج efc برای تکمیل موج (4 )بایستی پیش بینی شود.

شکل 19.2 .پهنۀ منبسط موج(4 )با پهنۀ منبسط موج [B ]از موج efb

شکل 20.2 نشان دهندە ی مثالی از چگونگی توسعە ی سه تایی سه گانه در موج ( 4 )است. اولینساختار ABC دارای پنج موجی سادە ی موج (A )به صورت سرراست است، سپس یک سه موجیعمیق در موج (B )و یک رالی در موج (C )ایجادشده است.پسازآن موج (X )به صورت یک پهنۀ منبسط توسعه یافته است. دومین ساختار ABC با موج[B]

به صورت یک مثلث توسعه می یابد. دومین موج ]X ]بهعنوان یک اصالح پهنه توسعه یافته است و سپس موج [B ]از سومین ساختار ABC به صورت یک زیگزاگ دوگانۀ متلاطم توسعه می یابد.

شکل 20.2 .سه تایی سه گانه پیچیده در موج(4)

نمودار زیر چند نمونه از چگونگی اصلاحات پیچیده را نشان میدهد که به طور خاص بیانگراصلاح در اصلاح است.

شکل 21.2 نشان دهنده اصلاح رو به بالا در جفت ارز EURUSD در مقیاس ساعتی است.

عقب نشینی در موج(b )بسیار عمیق بود، اگر به دقت تا فرود موج-a -اندازهگیری نشود ممکناست به عنوان موج (b )فرض شود.
ناکامی در شکست اوج موج (a )و سپس ایجاد موج-c -ممکن است حتی باعث این شک و اندازهای مساوی جهتتردید شود که آیا موج (5 )آغازشده است. بااین حال، رالی بعدی تقریباتکمیل موج (c )داشت. بازهم در این نقطه اصلاح با سه موج رخداده است و پیدایش یک اصلاح پیچیده بایستی در نظر گرفته شود.
مسئله این است که بر اساس تناوب از عمق اصالح در موج (4 )آگاه هستیم. یک زیگزاگ دیگربا نوسان عمیق در موج (X )بود که توسط رالی سه موجی دومی باعث تکمیل زیگزاگ دوگانه وهمچنین موج (4 )شد.

شکل 21.2 .زیگزاگ دوگانه در موج (2 )در EURUSD ساعتی

0 پاسخ به "هارمونیک در امواج الیوت قسمت هفتم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.