هارمونیک در امواج الیوت قسمت سوم

هارمونیک در امواج الیوت قسمت سوم

موج پنجم کوتاه شده

الیوت متوجه شد که در موقعیتی، موج 5 نمیتواند فراتر از منتهی الیه موج 3 گسترش یابد و یک واژگونی مستقیم ایجاد میشود (همانطور که در شکل 12.1 نشان داده شده است)

شکل 12.1 .موج پنجم کوتاه شده (ناکام مانده)

این در مسیر اصلی شمارش امواج الیوت بوده است، اما به نظر من یکراه مناسب برای محاسبە ی فقدان حرکت پیش بینی شده بزرگتر وجود دارد. من احساس میکنم که این مسئله درواقع نشان میدهد که ساختار اشتباه است. بااین حال بعداً و هنگامی که در مورد یافته هایم.

توضیح میدهم در مورد این مسئله بحث میکنم. شکل 13.1 .دو رالی پنج موجی را نشان میدهد که موج (A)در اولی دارای موج منبسط مجزا در موج (3)است، درحالیکه موج (C)در دومی دارای موج منبسط 5 از (5)است. موج نهایی V از 5 در موج (5 )به نظر میرسد به صورت موج پنجم شکست خورده باشد.

شکل 13.1 .دو رالی پنج موجی در AUDUSD

قوانین تغییرناپذیر

الیوت تنها سه قانون دقیق در تمامیت یافته های خود مطرح نمود و همه آنها به رفتار امواج انگیزشی محدود میشد.

قانون 1 :

موج 2 هرگز نمیتواند بیش از 100 درصد از موج 1 را اصلاح کند (به عقب برگردد).

این کاملا منطقی است. اگر ما در حال صحبت کردن در مورد یک موج انگیزشی به نمایندگی از روند اساسی هستیم، این امر میتواند غیرمنطقی باشد که اصلاح قیمت باعث شکستن تعریف اساسی از روند در تحلیل تکنیکال کلاسیک شود.روند صعودی دنباله ای از اوج ها و فرودهای بالاتر است. به محض اینکه دنباله شکسته شود،میتوان فرض کرد که روند صعودی به پایان رسیده است. یک روند نزولی دنباله ای از اوج ها وفرودهای پایینتر است. به محض اینکه دنباله شکسته شود، میتوان فرض نمود که روند نزولی به پایان رسیده است.

قانون 2 :

موج 3 هرگز کوتاهترین موج از سه موج انگیزشی نیست.الیوت همچنین اشاره کرد که ازنظر آماری موج 3 به طورکلی طولانی ترین موج است.

قانون 3 :

موج 4 در یک موج انگیزشی هرگز به دامنۀ سقف موج 1 در روند صعودی یاکف موج 1 در روند نزولی وارد نمیشود.بر اساس این قانون در طول یک روند که نشان دهندە ی یک حرکت پایدار در جهتی مشخص است،انتظار نمیرود منتهی الیه موج 4 آنقدر عمیق اصلاح کند که با منتهی الیه موج 1 همپوشانی داشته باشد.

دستورالعمل های الیوت

الیوت نیز برخی از دستورالعمل ها را مطرح کرد که نمی خواست به عنوان قواعد شمارش ذکرشود؛ اما متوجه نسبت بالایی از مواردی که این عوامل در آن رخداده نبود. آنها نکات مفیدیدر ترسیم نتایج احتمال بالا در شرایط خاص هستند. آنهایی که من در تحلیل هایم یافتم کارایی فوق العادهای دارند که درواقع با دیدگاه های من در مورد ساختار قیمت ترکیب میشوند.

تناوب

الیوت متوجه تمایل قوی امواج اصلاحی در ساختارگرایشی شد که باعث تناوب از منظر عمق و پیچیدگی میشد. امواج اصلاحی را به طور خلاصه توضیح میدهم.

اگر موج 2 به شیوهای ساده (یک حرکت ABC زیگزاگ) توسعه یابد، پس موج 4 تمایل به پیچیده شدن دارد (مثلث، پهنه، پهنە ی منبسط و یا سه تایی سه گانه). اگر موج 2 به شیوهای پیچیدهتوسعه یابد، پس ازآن موج 4 به حرکت سادە ی ABC گرایش پیدا میکند.علاوه بر این تناوب عمق اصلاح در امواج 2 و 4 را پوشش میدهد. اگر موج 2 کم عمق باشد؛پس موج 4 عمیق خواهد بود و بالعکس (همانطور که در شکل 14.1 نشان داده شده است).شکل 14.1 موج (2)عمیق و موج (4)کم عمق که نشان دهندە ی  تناوب در نمودار پنج دقیقه ایGBPUSD است.

در این مثال از کاهش پنج موجی در نمودار پنج دقیقه ای GBPUSD ،موج (2 )8.74 ٪از موج(1 )را اصلاح نموده است. در مقابل، موج (4)قبل از دیدن مثلث مورب کاهشی در موج(5 )تنها4.18 ٪عقب نشینی داشته است.

امواج B

دستورالعمل دوم الیوت این است که پس از اتمام یک حرکت سه موجی، قیمت تمایل دارد تا به منطقۀ قبلی موج B بازگردد (همانطور که در شکل 15.1 نشان داده شده است). این رویداد ممکناست موقتی باشد یا یک دورەی  طولانی، بسته به اینکه در کدام بخش از ساختار موجی رخ دهد.

شکل 15.1 .بعد از اتمام حرکت نزولی ABC ،قیمت تا موج (B )قبلی اصلاح میشود.

این نمودار چنین نمونه ای از این رویداد است که اغلب رخ میدهد و اولین هدف بالارونده در حرکت اصلاحی را پدید می آورد.

0 پاسخ به "هارمونیک در امواج الیوت قسمت سوم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.