امواج الیوت قسمت چهاردهم

امواج الیوت قسمت چهاردهم

 کانال بندی امواج

1.کانال بندی اولیه

پایان موج ۲:

از ابتدای موج صعودی، خطی تا نقطه ای که احتمال می رود پایان موج ۲ میباشد رسم میگردد. تا زمانی که این خط به سمت پایین شکسته نشود میتوان تصور کرد که موج ۲ خاتمه یافته است. خط روند واقعی ۰-۲ نبایستی توسط هیچ بخشی از موج ۱ یا ۳ شکسته شود.

در یک ساختار صحیح هیچ بخشی از موج ۱ یا ۳ نبایستی خط روند ۲-. واقعی را بشکند.

پایان موج ۴:

هیچ بخشی از موج ۳ یا ۵ نبایستی خط روند ۴-۲ را بشکند. مگر اینکه موج ۵ الگوی قطری پایانی باشد و یا موج ۴ به درستی تشخیص داده نشده است. پس از تکمیل موج ۵ بایستی در مدت زمانی کمتر از شکل گیری موج ۵ خط روند ۲-۴ شکسته شود.

اگر پیش از آنکه انتهای موج ۳ شکسته شود بازار اصلاح کند ولیکن اصلاح عمیقی نباشد بدین مفهوم است که موج ۴ در حال توسعه میباشد. ولیکن اگر خط روند ۴-۲ به سرعت شکسته شود در اینصورت موج ۵ ناقص رخ داده است. برای اثبات این موضوع کل موج ۵ بایستی در زمانی کمتر از شکل گیری آن اصلاح شود. برای عبور از انتهای موج ۵ ناقص معمولا بازار به زمانی بیش از دو برابر شکل گیری الگوی پیشرو نیازمند خواهد بود.

یافتن محدوده انتهای پایان موج B:

انتهای موج B به طریقی مشابه انتهای موج ۲ سنجیده میشود با این تفاوت که موج پیشرو متعاقب آن (موج C) به ندرت بیش از ۱۶۱/ ۸ درصد موج A میباشد. اگر موج B به شکل مثلث باشد در اینصورت به دو روش میتوان کانال بندی را انجام داد. در شکل A خط روند B-0 از انتهای موج C مثلث رسم گردیده است و در شکل B از انتهای موج C رسم میگردد با این تفاوت که موج E به صورت یک شکست به اصطلاح کاذب خط روند را میشکند و لیکن این شکست نبایستی از انتهای موج C تجاوز نماید.

اگر بازار از نقطه تماس خط روند که شما تصور میکنید انتهای موج B میباشد، شروع به صعود کند و پیش از آنکه فراتر از نقطه تماس پیشین رود، مجددا نزول کند این دلیل بر توسعه یک الگوی مثلثی میباشد.

 

 

۲.کانال بندی الگوهای پیشرو

يافتن محدوده انتهای موج ۵

پس از کامل شدن موج 4 ، خطی موازی خط واصل انتهای موج ۲ و از انتهای موج ۳ و ۵ رسم و سپس خطی وسط این دو را می کشیم.

سایپا – نمودار خطی

سایپا – نمودار لگاریتمی

یافتن محدوده انتهای موج ۴

اگر روند بازار بدون ایجاد یک سقف جدید خط روند ۲-۶ را بشکند احتمالا موج 4 تکمیل نشده است.

سایپا – نمودار لگاریتمی

کانال بندی موج ها ممتد:

موج 1 ممتد:

موج 3 ممتد:

موج 5 ممتد:

تشخیص الگوی قطری پایانی در موج ۵

یک از روشهای تشخیص شکل گیری الگوی قطری پایانی شکست بی اهمیت خط روند ۴-۲ میباشد. در حقیقت این موضوع بیانگر اهمیت عکس العمل پس از تکمیل الگوی جهت تصدیق نهایی آن میباشد. پس از شکل گیری یک الگوی پیشرو پنج کوجی از الزامات تایید آن اصلاح پس از تکمیل الگو تا نقطه کف موج ۴ میباشد. اگر شکست خط روند ۴-۲ در زمانی کمتر از زمان صرف شده برای موج ۵ رخ داد پایان موج ۵ تایید میگردد در غیر اینصورت به احتمال زیاد موج ۵ به شکل الگوی قطری در حال توسعه میباشد و یا اینکه خط روند ۴-۲ به اشتباه رسم شده است.

0 پاسخ به "امواج الیوت قسمت چهاردهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.