امواج الیوت قسمت پانزدهم

امواج الیوت قسمت پانزدهم

 کانال بندی الگوهای مسطح

خطوط کانال بایستی به موازات ابتدا و انتهای موج A ترسیم گردد.

برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت بایستی از انتهای موج B و ابتدای موج A خطی موازی رسم گردد.

4.کانال بندی الگوهای زیگزاگ

انتهای موج C بایستی یا بالای خط روند باشد یا خط روند را بشکند. انتهای موج و نمیتواند خط روند را لمس کند. در این صورت با یک ساختار اصلاحی پیچیده مواجه خواهیم بود.

اگر کانال بندی به فرم زیر باشد. به احتمال زیاد یک الگوی دوگانه یا سه گانه در حال شکل گیری میباشد. در اینصورت موج متعاقب آن نبایستی کل زیگزاگ را بازگشت کند. چنانچه کمتر از ۶۱٫۸ درصد زیگزاگ را اصلاح کند بایستی آن موج را موج X تصور نمود.

5.کانال بندی الگوهای مثلثی

B – D میباشد. خط روند سمت دیگر به سه طریق قابل رسم میباشد. معمول ترین آن خط A- C میباشد.

6.کانال بندی سایر الگوها

 قانون نقاط تماس با خط روند

  1. در حقیقت در یک الگو که تصور میشود جنبشی است، وجود بیش از ۴ نقطه تماس بیانگر یک الگوی اصلاحی خواهد بود نه یک الگوی جنبشی و دریک الگوی اصلاحی که تصور میشود آرایش استاندارد دارد، وجود بیش از ۳ نقطه تماس بیانگر آرایش غیراستاندارد میباشد.
  2.  این قانون موجب تمایز الگویهای جنبشی و مثلثی از سایر الگوهای اصلاحی است.
  3.  روی الگوهای از درجه یکسان کاربرد دارد.
  4. در مورد الگوهای اصلاحی استاندارد نیز به کار می رود.
  5. در یک الگوی متشکل از پنج بخش (که شامل شش نقطه تماس میباشد) در مجموع فقط چهار بخش میتوانند خط روند را لمس کنند.
  6. در یک الگوی اصلاحی استاندارد (که شامل ۴ نقطه تماس میباشد) در مجموع فقط سه نقطه تماس میتواند وجود داشته باشد.

قانون امتداد

امتداد یک عنصر حیاتی در هر الگوی پیشرو میباشد. امتداد در حقیقت توصیف بلندترین موج در توالی پنج موجی میباشد و تفکیک کننده الگوی پیشرو از الگوی اصلاحی میباشد. بلندترین موج در توالی موجهای پیشرو کاندیدای موج امتداد یافته خواهد بود. موج ممتد بایستی ۱۶۱/ ۸ درصد موج بلند قبل از خود باشد. دقت شود که منظور از موج امتداد یافته لزوما به معنای وجود ۵ ریز موج (بسط) در آن موج نمیباشد ولیکن غالبا موج های ممتد شامل ۵ ریز موج میباشند. البته دو مورد استثنا در این زمینه وجود دارد:

  • زمانی که موج اول موج ممتد باشد در اینصورت ممکن است اندکی کوتاهتر از ۱۶۱٫۸ درصد موج سوم باشد و لیکن موج ۳ بیش از ۶۱٫۸ درصد موج اول نخواهد بود.
  • زمانی که موج ۳ موج ممتد میباشد ولیکن کمتر از ۱۶۱ /۸ درصد موج ۱ میباشد و موج ۵ کوتاهتر از موج ۱ میباشد در این صورت احتمالا در حال شکل گیری الگوی قطری میباشد.
  • زمانی که قانون امتداد نقض شود در حالی که هیچ از یک دو مورد فوق نیز نباشد قطعا با یک الگوی اصلاحی مواجه میباشیم.

  قانون تشابه و تعادل برای درجه بندی امواج

در مقایسه موج های مجاور، موجها میبایستی نسبت به هم منحصر به فرد و کاملا متمایز باشند. عواملی که موجب تمایز هر موج نسبت به دیگری میشود عبارت است از:

  • زمان، قیمت، شدت بازگشت موج، الگوی شکل گیری موجپیچیدگی ساختار موج
  • الگوهای الیوت بر مبنای ترکیب مشابه با مشابه شکل میگیرد. لذا در شمارش امواج، تشابه و تعادل دو موج از لحاظ قیمتی و زمانی میبایستی مورد بررسی قرار گیرد. در الگوهای جنبشی تشابهات زمانی و در الگوهای اصلاحی تشابهات قیمتی رایج تر میباشند. تشابه قیمتی یا زمانی هنگامی حاصل میشود که موج کوچتر به لحاظ زمانی با قیمتی بیش از ۱ / ۳ موج بزرگتر را پیموده باشد. در اینصورت میتوانند همسان تلقی شوند.
  • دو موج ناهمسان نمیتوانند از یک درجه باشند و لیکن دو موج همسان میتوانند (و نه لزوما) از یک درجه باشند.

0 پاسخ به "امواج الیوت قسمت پانزدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.