استراتژی های امواج الیوت قسمت سوم

استراتژی های امواج الیوت قسمت سوم

اگر کف ماه مارس OrA 1 باشد بنابراین رالی بعد از آن باید اصلاحی باشد چون موج B ساختار اصلاحی دارد ما در ابتدا فرض را بر این می گذاریم که یک ساختار ABC بسازد .

همین امروز ، اوراق قرضه کف نوسان قبلی را رد کرد که بخش پیشرو از رالی کف ماه مارس (موج B نام گذاری شده) باید یک ساختار الگوی کامل شده باشد . به احتمال زیاد موج C یک ساختار پنج موجی دارد . در این مورد باید با شمردن موج های قبلی ببینیم موج در چه ساختاری جای می گیرد .

موج A یک موج پیشرو می باشد، موج B بصورت موج سه تایی می باشد و موج b از B نیز سه تایی می باشد. موج C ساختار پنج موجی دارد . بعضی مواقع موقعیت الگو بوضوح خودش را آشکار نمی کند تا اینکه بعد از این علامت بدهد که باید کامل شود . بنابراین ما نیاز به موج شماری های قبلی داریم تا اجزای مختلف الگوی الیوتی را با قوانین و خطوط راهنما در هم جای دهیم . در این صورت مایک اساس برای بالا بردن احتمال موفقیت تصمیمات معامله گری خود مبتنی بر امواج الیوت داریم .

روند یا خلاف روند؟

شمارش 1-2-3 بهترین نوع شمارش برای دیتای شکل زیر است ؟ چرا آری یا چرا نه ؟

بر طبق قوانینی که داریم موج 4 نباید کل ساختار موج 3 را بپوشاند ، برای شکل بالا موج بالقوة 4 چند روزی در محدوده موج 1 بسته می شود ، اگرچه خیلی در موج 1 نفوذ نکرده است اما برای موج 4 برای موج شماری کالاها و برخی سهام خاص اگر موج 4 بصورت جزئی در محدوده موج 1 برود قابل پذیرش است . موج شماری بهتری که در نگاه اول بنظر میرسد ممکن است مانند شکل زیر باشد که پنج موجی اش کامل شده است .اگر به موج ها نگاه کنیم می بینیم که موج 4 هم از نظر زمانی و هم از نظر قیمتی از موج 2 کوچک تر شده است که این یک موج شماری نامتقارن را برای ساختار موج با این موج 2 می باشد.

در این زمان ، هیچ کدام از دو موج شماری فوق قاطعانه ، تاکید بر صحت موج شماری ندارد . بر طبق قوانين اليوت و خطوط راهنما هر دو مورد درست است و نیاز به دیتای بیشتری دارد که تعیین کند کدامیک بهتر می باشد. معامله گر باید همچنین به بقیه فاکتورها از قبیل زمان ، موقعیت فصلی نگاه کند تا ایده بهتری از اینکه کدام موج شماری می تواند احتمال وقوع بالاتری داشته باشد پیدا کند .اگر پنج موجی نشان داده شده برای سقف ماه مارس درست باشد ، نمودار باید بعد از یک اصلاح دوباره با یک پنج موجی به حرکت صعودی اش ادامه دهد اما اگر موج شماری آلترناتیو درست باشد، قیمت باید موج چهار را تکمیل کرده و سپس با ادامه حرکت یک سقف جدید می زند .

مرور درس

سه قانون موج الیوت

1.موج 2 نباید کل موج 1 را بپوشاند ، بعبارت دیگر موج 2 نباید 100% موج قبل را بپوشاند .

2.موج 3 نباید کوتاه ترین موج در امواج سه گانه پیشرونده 1 و 3 و 5 باشد.

3.موج 4 نباید در محدوده موج 1 بسته شود یا بعبارتی وارد حریم موج 1 شود .

بعد از چند هفته ، اعتقاد دارم شما جامع ترین آموزش امواج الیوت را نسبت به هر منبع مطالعاتی دیگر خواهید داشت شما به وضوح درک خواهید کرد چطور الگوها می توانند فاکتور مهمی در تصمیمات معاملاتی شما باشند . شما همینطور متوجه خواهید شد که چطور الگوهای امواج الیوت را برای ساخت پروجکشن های قیمتی و زمانی با احتمال وقوع بالا بپذیرید که اینها کلید خدف های روند ، برگشت ها، ادامه دار بودن روند و سایر استراتژی های معاملاتی خواهد بود .

0 پاسخ به "استراتژی های امواج الیوت قسمت سوم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.