استراتژی های امواج الیوت قسمت دوم

استراتژی های امواج الیوت قسمت دوم

چرا آنالیز الگو مهم ترین بخش داینامیک تریدینگ می باشد ؟

1.آنالیز الگوها به ما کمک می کند تا تعیین کنیم بازار پیشرو هست یا اصلاحی .

2. آنالیز الگوها به ما کمک می کند تا تعیین کنیم که وضعیت کنونی بازار در حالت پیشرو قرار دارد یا اصلاحی .

3.آنالیز الگوها به ما کمک می کند تا قیمت ها و زمان های موثر را در یک روند پیشرو یا اصلاحی پیش بینی کنیم .

تفکر الگو در زیر ما چند مثال را بررسی خواهیم کرد تا مخاطب بخوبی فکر کرده و وضعیت یک الگو را بیاموزند و همچنین برای معتبر کردن یا بی اعتبار کردن الگوها ساختارش چگونه باید باشد. هر موقعیت الگویی می تواند در شکل تشخيص داده شود ، اما اگر شما مفاهیم بنیادی الگو و خطوط راهنما را در فکرتان تجسم کنید ، شما براحتی قادر خواهید بود موقعیت های بسیار مناسب را شناسایی نمایید .

در اینجا ما یک مرور سریع بر آنچه که در تحلیل می خواهیم انجام بدهیم می کنیم .

سه سوال در مورد الگو

1. محتمل ترین وضعیت برای این الگو چیست ؟ چرا ؟

پاسخ به این سوال ممکن است « پیشرو » یا « اصلاحی » باشد و پاسخ ممکن است این باشد که «نمی دانم !»

2. کدام فعالیت بازار فرض موقعیت پوزیشن را تایید می کند ؟ خطوط راهنمای مرتبط کدام است ؟

3. کدام فعالیت بازار فرض موقعیت ما را بی اعتبار می کند ؟ خطوط راهنما مرتبط کدام است ؟

سه ملاحظه مهم روی الگوها

1.سریع بپذیرید که هیچ الگوی قابل تشخیص یا مرتبطی وجود ندارد .

2.اگر شمارش موج مشخصی وجود ندارد ، بصورت یک اصلاحی یا پیشرو عمل کنیم ؟

3.مشابه دیتای جدید ساخته شده ، بازار بسرعت فرضیه را تایید یا بی اعتبار خواهد نمود .با بازار معامله کنید و همراه آن باشید ، نه اینکه پیش بینی خود را داشته و روی آن تعصب داشته باشید . اگر رفتار بازار فرضیه های کنونی شما را بی اعتبار کرد سریعا فرضيات خود را تغيير دهيد . اگر یک پنج موجی مشابه شکل زیر کامل شد ، مینیم الگویی که پس از آن ما باید انتظار داشته باشیم چیست ؟

اینکه یک پنج موجی چطور باید در یک درجه بالاتر از موج جا بگیرد ، حداقل منتظر یک اصلاح سه تایی هستیم ، حداقل انتظار ، یک اصلاح سه تایی ساده ABC می باشد . این فرض محتمل ما می باشد و فرضیه چنین رفتاری را داریم مگر اینکه بازار آن را بی اعتبار کند . اگر این روند پنج موجی یک درجه بزرگ تر موج را کامل کرد ، یک کاهش پنج موجی می تواند به وقوع بپیوندد اما حداقل انتظار ما یک کاهش و اصلاح سه موجی است. ما همیشه فرض را بر این می گذاریم که اصلاح ها سه موجی هستند و بین آنها الگوی ABC بسیار متداول است.

روند با خلاف روند ؟ ما چگونه باید بعد از وقوع کف در میانه ماه مارس ، متوجه شویم که روند حرکتی بعدی، یک اصلاحی می باشد و یا یک موج پیشرو برای ساخت یک سقف جديد ؟

 

دیتای کافی برای دادن پاسخی که دارای احتمال وقوع بالایی باشد وجود ندارد . کاهش نشان داده در شکل فوق بوضوح نشان از یک روند پیشرو می دهد. وضعیت روند پیشرو با درجه روند بالاتر برای تعیین انتظار بعدی کمک شایانی خواهد کرد . اگر کاهش موج or A1 یا موج 3 باشد بنابراین انتظار یک اصلاح برای 2Or B یا موج 4 داریم اما اگر کاهش موج C باشد انتظار داریم روند مثبت برای ساخت یک سقف جدید ادامه پیدا کند. اگر کاهش موج 5 باشد ، انتظار یک اصلاحی در درجه موج بالاتر داریم . این اصلاحی بخش اولش که A می باشد می تواند یک پنج موجی باشد. اطلاعات ما در خصوص روند با درجه بالاتر می تواند در ریز موج ها به ما کمک نماید .

شمارش به عقب

الگوی این پیشرفت چیست ؟ این قطعا نمی تواند در یک پنج موجی یا سه موجی متداول جای گیرد . برای کمک به تعیین اینکه کدام الگو ممکن است انجام شود ، داشتن یک تصور محکم و قوی که موقعیت پیوت اصلی اخیر چیست بسیار سودمند است.

0 پاسخ به "استراتژی های امواج الیوت قسمت دوم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.