آموزش فیلتر نویسی قسمت هفتم

آموزش فیلتر نویسی قسمت هفتم

نوسان گیری برای چه گروهی مناسب و برای چه گروهی نامناسب است؟

1 .برای کسانی مناسب هست که معمولا تایم معاملات آنلاین هستند نه کسانی که ماهی یکبار به صفحه آنلاینشون سر میزنند.
2 .برای کسانی که علاقه زیادی به تحلیل بنیادی دارند این روش نمی تواند روش مناسبی باشد.
3 .برای حقوقی ها و سهامدارن عمده و کسانی که حجم سرمایه بالایی دارند (منظور بیش از 51 میلیاردهست) این روش مناسب نیست.

مزایا نوسان گیری:

1 .ریسک پایین هست در هر معامله چون شما فقط 11 درصد سرمایتون رو درگیر پوزیشن میکنید(معمولا RR ریسک به ریوارد پایینی دارند)
2 .پتانسیل بازدهی بالا
3 .عدم نیاز به بررسی های زیاد بنیادی
4 .استفاده از روندهای کوتاه مدتی
5 .در صورتی که به درستی روش پیاده شود استرس و بار روانی پایین (تمامی نقاط خرید و فروش وحجم و حد ضرر قبل از معامله تعیین و هیچ استرسی به خریدار وارد نخواهد کرد)
6 .این سیستم بسیار دقت بالایی داره نسبت به روش سهامداری
7 .فرصت های زیاد پیش آمده در طول روز و هفته
8 .توانایی برداشت سود به صورت هفتگی و ماهانه (کوتاه بودن دوره سرمایه گذاری)
9 .لذت ترید بیشتر برای کسانی که عاشق ترید کردن هستند
11 .همسویی با بازار خواه ناخواه ما به سمت بازارهای مشابه مالی نظیر فارکس در میان مدت حرکتخواهیم کرد، البته اونجا الان ربات های اسکالپر بسیار زیادن و حتی به یک پیپ راضیند میگن خدابده برکت!!!

معایب نوسان گیری:

1 .کار بسیار دشواری است و در صورتی که به درستی انجام نشود باعث استرس و فشار روانی می گردد
2 .سرعت عمل بالایی میخواهد
3 .هزینه کارمزد بالا
خب این بحث ها کلیتی از نوسان گیری بود… اما هدیه ای که من چند وقته دارم روش کار میکنم چیه!!! البته این 11 درصد هدیه بنده به شماست.

نقشه تجاری چیست؟

خیلی سادست. یک نقشه تجاری مجموعه ای از قوانین هست که شما وضع و مهم تر از اون اجرامیکنید که به نتیجه و هدفتون از اون کار نزدیک تر بشید. (البته به همین سادگی هم نیست!)در حقیقت حذف احساسات از ترید کردنتون و پایبند بودن به یک سری قوانین مشخص رو من استراتژی معامالتی می نامم.یعنی شما برای هر رفتاری در بازار یک عکس العملی خواهید داشت و این عکس العمل احساسی نیست. مندوست دارم هر گونه احساسات انسانی رو حذف کنم. هر گونه احساساتی که ممکن هست موجب ضرر کردنشما بشه. هر گونه احساساتی که باعث بشه که حد ضرر رو اعمال نکنید به عنوان مثال:

شما در حقیقت یک سری قانون دارید که اونا رو دنبال می کنید. این رمز موفقیت یک تریدر هست!

استراتژی برای چه کسانی توصیه میشه؟

اگر می خواید در بلند مدت سود کنید و در بازار زنده بمونید بهتون توصیه دارم استراتژی معاملاتی تدوین کنید! اگر هم اومدید چند روزی تو بازار باشید و با سرمایتون حرفه ای ها نوسان بگیرن و سود به اونا بدیدآخرم با هزارتا بد و بیراه به این و اون از بازار برید بیرون!!! استراتژی معامالتی بدردتون نمیخوره.

برای اینکه جزییات کارهای موفق رو ببینید بهتره چندتا مثال بزنم برید تحقیق کنید. پیشنهاد می کنم بریدو مدل تجاری این شرکت ها رو بررسی کنید:

بهترین مثال ها که میشه زدs’McDonald ، eBay ،Amazon ،هست.

همچنین می تونید به پیدایش سیستم day one ،onedeal یا همون سیستم پیشنهاد شگفت انگیز که الان مثال داره دیجی کال اجرا می کنه. یک سرچی هم میتونید در مورد این موضوع بکنید که چقدر افرادی که بااستراتژی های حساب شده تو این قضیه جلو رفتن روپولدار کرده.

پس ما هم در بازار نیاز به یک نقشه تجاری داریم که باید طراحی بشه و مهم تر از اون اینکه باید نوشته بشه.دقت کنید نوشته شدن اون خیلی مهمه شاید خیلی ها بگن ما تو ذهنمون داریم موارد بسیاری رو. ولی نوشتنمعجزه می کنه. کافیه امتحان کنید می بینید تاثیرش رو تو اولین ماه معاملاتی تون.مثال می تونید تو ذهنتون داشته باشید اره اگه دوتا میانگین متحرک 11 و 01 همدیگه رو قطع کردن میفروشم و یا اگر مک دی سیگنال خرید داد و سهم کف 01 روزه بود میخرم…اما یک نکته ای را لارمه ن بگم تا استراتژی تون رو ننویسین هیچ ارزشی نداره. مثل تموم بیزینس هایموفق که بیزینس پلنشون کامل و با جزییات نوشته شده، شما هم باید اون رو بنویسید.

0 پاسخ به "آموزش فیلتر نویسی قسمت هفتم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.