آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 9

آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 9

 الگوهای قیمتی

در این پست و پست های آینده قصد داریم انواع الگوهای قیمتی (ادامه دهنده و برگشتی) را مورد بحث قرار دهیم :

الگوهای کلاسیک، اَشکالی معنی دار تشکیل شده از امواج تغییرات قیمتی در بازار می باشند که از روی تشکیل آن ها میتوان موج ها و یا هدف های قیمتی جدیدی را پیش بینی نماییم.

نکته مهم در استفاده از الگوها، این است که حتما باید تا تشکیل کامل الگو صبر کرد و در نقطه صحیح و پیش بینی شده وارد شد؛ قبل از تشکیل هیچ الگویی آنرا تکمیل شده فرض نکنید و همچنین اگر با تاخیر به نمودار نگاه کردید و یا الگویی را تشخیص دادید که زمان ورودش از دست رفته بود به هیچ عنوان وارد معامله نشوید.

 الگوی سر و شانه

یکی از معروفترین الگوهای کلاسیک در بازار های مالی است؛ این الگو در انتهای یک روند رخ میدهد و روند صعودی را به نزولی و روند نزولی را به صعودی تبدیل میکند.

اولین نشانه ایجاد این الگو با شکسته شدن خط روند صعودی به وجود می آید، پس از شکسته شدن خط روند نزولی (موج CD) تا حدود قیمت کف یا سقف قبلی که قیمت در محدوده نقطه B بازگشته بود میرود و از آنجا روند صعودی جدید کوتاه مدتی آغاز میگردد.

غالبا این روند جدید در نقطه E به محدوده خط روند قبلی که مترادف با نقطه A باشد، میرسد و روند جدیدی را آغاز می کند.

رد شدن قیمت از خط گردن که امتداد نقاط B و D میباشد نشانگر تغییر جهت روند از حالت صعودی به نزولی و یا بالعکس است. نقطه ورود به معامله

مناسب بازگشت قیمت برای لمس خط گردن در نقطه G میباشد.

هدف اولیه این الگو فاصله بزرگترین قله یا دره که سر الگو باشد را تا خط گردن اندازه گرفته و به همین میزان انتظار داریم بازار با شکست خط روند در خلاف روند قبلی پیش روی نماید.

در این پست یکی از الگو های کلاسیک را برایتان شرح دادیم و در پست های آینده قصد داریم الگوهای دیگر را بررسی نماییم.

0 پاسخ به "آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 9"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.