آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 4

آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 4

روندها

روند،تغییر ثابت در قیمت و یا تغییر در انتظارات سرمایه‌گذاران را نمایان می سازد.

روندها همچون سطوح حمایت و مقاومت موانع تغییرات قیمت را برای ما مشخص می نمایند.

بطور کلی قیمت ها به 3 شکل تغییر میکنند، پس به همین دلیل 3 نوع روند نیز در نمودار ها قابل مشاهده میباشد:

1. روند افزایشی سهم در نتیجه بالا رفتن قیمت ها از نقاط پایینی به صورت پی در پی بوجود می آید. پس از افرایش پیوسته قیمت سهم از سطوح پایین در طول زمان نقاط بالا و بالاتری شکل میگیرد که از پیوستن نقاط پایینی خط روند افزایشی شکل میگیرد. این خط که در روند افزایشی شکل میگیرد نقش سطح حمایت را ایفا میکند.

2. روند کاهشی سهم در نتیجه پایین آمدن قیمت ها از نقاط بالایی به صورت پی در پی بوجود می آید، پس از کاهش پیوسته قیمت سهم از سطوح بالا در طول زمان نقاط پایین و پایین تری شکل میگیرد که از پیوستن نقاط بالایی به همدیگر خطی شکل میگیرد که نقش سطح مقاومت را ایفا می‌کند.

3. روند خنثی به روندی گفته میشود که در آن قیمت ها به طور نسبی در یک دامنه محدودی نوسان میکنند و افزایش و کاهش قیمت سهم در کانالی بین دو سطح حمایت و مقاومت در جریان باشد،تغییرات ثابت قیمت سهام زمانی اتفاق می‌افتد که انتظارات خاصی از سوی سرمایه‌گذاران بازار ایجاد نشده باشد.

 

0 پاسخ به "آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 4"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.