بازارهای مالی بازارهای پول

بازارهای مالی بازارهای پول

بازار پول به بازاری گفته می شود که در آن اوراق بدهی یا ابزارهایی که سر رسید آن ها کمتر از یک سال است معامله می شود , در بازارهای پولی آن دسته از عاملان اقتصادی که در کوتاه مدت وجوه نقدی مازادی دارند می توانند وجوه مازاد خود را به آن دسته از عاملان اقتصادی که به آن ها احتیاج دارند وام دهند . این ابزارها را می توان در بورس , فرابورس یا بازارهای خارج از بورس OTC معامله کرد . (Over the counter =OTC)

ماهیت کوتاه مدت این ابزارها دلیل نوسانات قیمتی ناچیز این اوراق است . اوراق خزانه زیر یک سال یکی از ابزارهای بازار پول است که می توان نام برد . اوراق تجاری , گواهی سپرده بانکی قابل معامله و اسناد تایید شده بانکی نیز از این ابزارها هستند .

 

0 پاسخ به "بازارهای مالی بازارهای پول"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.