آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 1

آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 1

انواع نمودار ها

پایه و اساس تحلیل تکنیکال بر نمودار ها استوار است، در واقع بدون نمودار قیمت یک سهم، تحلیل تکنیکال محتوا و کارایی خود را از دست میدهد.

به بیان دیگر تحلیلگران تکنیکی با استفاده از گذشته نمودار، آینده نمودار و قیمت سهم را پیش بینی می کنند، پس یک نمودار به خوبی ارزش هزار تا کلمه را دارد.

تحلیلگران از انواع مختلف نمودار استفاده می کنند که هر کدام از آنها دارای ویژگی خاصی می باشند و بستگی به نیاز، مهارت و کاربرد از آنها استفاده می شود :

1 نمودار خطی

ساده ترین نوع نمودار، نمودار خطی می باشد.

با توجه به تایم فریمی که استفاده می‌کنیم، بطور مثال اگر روزانه باشد، اگر که قیمت های بسته شدن یک سهم در روزهای مختلف را به هم متصل کنیم نمودار خطی روزانه بدست می آید.

ویژگی منحصر به فرد این نمودار، سادگی آن است و به آسانی دید خوبی از نوسانات قیمت سهم را نشان می‌دهد.

2 نمودار میله ای

در نمودار میله ای، قیمت باز و بسته شدن سهم و نیز بالاترین و پایین ترین قیمت سهم در آن تایم فریم قابل مشاهده است.

نوک هر میله، بالاترین قیمت سهم و ته آن پایین ترین قیمت سهم را نشان می‌دهد، همچنین قیمت بسته شدن (آخرین قیمت معامله) در طرف راست میله و قیمت باز شدن سهم (اولین قیمت معامله) در سمت چپ میله نمایان است.

3 نمودار شمعی

میتوان به جرات گفت محبوب ترین و پر استفاده ترین نمودار حال حاضر، نمودار شمعی می باشد.

که اولین بار توسط ژاپنی‌ها در حدود 200 سال پیش استفاده شده است.

به دلیل آنکه ساختار این نمودار شبیه به شمع میباشد، به نمودار شمعی معروف می باشد.

در نمودار شمعی نیز همچون نمودار میله ای، ۴ نوع قیمت (باز و بسته شدن، بالاترین و پایین ترین) مشخص می باشد.

ساختار شمع ها از ۲ قسمت تشکیل شده است؛ یک بخش بدنه اصلی شمع(که با استفاده از قیمت های باز و بسته شدن) و دیگری قیمت سایه ها(که با استفاده از پایین ترین و بالاترین قیمت) می باشد.

چنانچه قیمت آغازین سهم بالاتر از قیمت پایانی باشد. شمع کاهشی بوده و آن را به صورت توپُر (مشکی یا قرمز) نمایش میدهیمو چنانچه قیمت پایانی یک سهم از قیمت آغازین آن بالاتر باشد . شمع افزایشی بوده و بدنه آن تو خالی(سفید یا آبی رنگ) است.

ما در این بخش به طور خلاصه نمودار شمعی را توضیح دادیم، اما با توجه به شمع های مختلفی که در یک نمودار ممکن است، پدید بیاید ژاپنی ها نام های مختلفی بر روی آن ها گذاشته اند، که هر کدام نیز دارای ویژگی خاصی می باشند و با استفاده از خود شمع ها به تحلیل سهام می پردازند .

0 پاسخ به "آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 1"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.