آموزش تحلیل بنیادی قسمت 7

آموزش تحلیل بنیادی قسمت 7

سپس گفتیم که اگر ظرفیت تولید شرکت 80 درصد رشد کند، سود ناخالص نیز نزدیک به 80 درصد رشد میکند  با کمی تخمین.80 %x104 میلیارد ریال= 83 میلیارد ریال بنابراین سود ناخالص 83 میلیارد ریال افزایش می یابد و برابر با 187 میلیارد ریال خواهد شد. سود ناخالص 83 میلیارد ریال زیاد شد. اما سوال مهم آن است که سود خالص چه تغییری می کند؟ باید ببینیم که بهره برداری طرح توسعه چه “سطر” های دیگه ای را تغییر خواهد داد.

اگر جزئیات هر کدام از سطرها را یادداشت ها ضمیمه صورت مالی مشاهده کنید و همچنین با این فاکتورها آشنایی مختصر پیدا کنید متوجه میشید که فقط دو سطر از طرح توسعه تاثیر می پذیرد. دو موردی که با مستطیل اشاره شده و بقیه موارد یا اصلا تاثیری نخواهند گرفت یا بسیار ناچیز مواردی که با فلش نشان داده شده.”هزینه های اداری عمومی” احتمالا خیلی افزایش پیدا نکنه. میتونیم برای اطمینان 1 میلیارد هزینه در نظر بگیریم برای پیش بینی دقیق این مساله باید به مستندات طرح توسعه رجوع کرده و محاسبات را در اکسل انجام دهیم .برای محاسبه مالیات هم فرمول ساده وجود داره. که در اینجلسه توضیح نمیدم تا به هم پیوستگی مطالب از دست نره. این مورد هم تقریبا یک میلیارد 10 میلیارد ریال افزایش پیدامیکنه.

بنابراین سود خالص 63 میلیارد ریال رشد میکنه. تقریبا 70 درصد. پس تاثیر طرح توسعه رو به کمک ستون مالی سال 92محاسبه کردیم. اما توجه کنید که سال 92 سالی است که سپری شده و ممکن است عوامل زیادی تغییر کرده باشند. بایدببینیم چه متغیرهای دیگه ای از سال 92 تا سال 93 و همچنین 94 تغییر کرده اند. یکی از این فاکتورها “قیمت محصولات” دو صفحه جلوتر میریم. جدول های فروش شرکت رو بررسی میکنیم.

از این صفحه دو جدول رو همواره بررسی میکنیم.

دو ستون “پیش بینی 93 “و “سال مالی 92”

میبینید که تعداد فروش پیش بینی شده برای 93 تقریبا یک سوم کل فروش سال 92 بوده. اما مبلغ فروش پیش بینی شدهبرای 93 تقریبا نصف فروش سال 92 بوده. این خودش نشون میده که “قیمت فروش” زیاد شده. بررسی دقیق تر این موضوعرو در جلسه بعد انجام میدیم.

0 پاسخ به "آموزش تحلیل بنیادی قسمت 7"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.