کندل استیک ژاپنی قسمت نوزدهم

کندل استیک ژاپنی قسمت نوزدهم

بعد از این الگوی ..Bullish E روند از پائین به اطراف یا جوانب تغییر مسیر داد برای ۵ ماه کندل استیک مشکی فوریه ۱۹۹۰ با ۸ علامت Engulfing کندل استیک سفید ۱۹۹۰ مطابق شد .

در نتیجه این یک الگوی Bearish E کامل نبود اما در کندل استیکها هم مثل دیگر اصول نموداری باید مقداری آزادی عمل قائل شد و مجاز است .

اطمینان بخش تر است که این را یک الگوی Bearish Engulfing با همه مفاهيم ذاتی پائین آورندگیش ببینیم تا اینکه از آن احتمال چشم پوشی کنیم فقط به خاطر ۸ علامت. چون با همه اصول ترسیم نموداری همیشه اتاقی برای داخل شدن وجود دارد (راهی برای ذهنیت فاعلی وجود دارد ).

الگوهای Bearish Engulfing در ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ ما را به بعضی از فریت های الگوی Engulfing هدایتمی کنند . آنها سیگنالهای معکوسی می دهند که با معیارهای reversal (روز معکوس) در چارتهای تکنیکی غربی قابل تشخیص نیستند . یک قانون برای روز معکوس غربی (Western reversal day) یا در این مورد ماه معکوس Reversal) (month اینست که یک بالای جدید لازم است برای حرکت ساخته شود .

بالاهای جدید در الگوهای Bearish Engulfing به وسیله نقاط پایانی بدنه اصلی مشگی ساخته نشدند. بنابراین استفاده از مطالب الگوهای معکوس غربی (Western reversal) آنها را به عنوان الگوی معکوس در ایالت متحده به رسمیت نخواهد شناساند. تاکنون آنها معكوسهائی با اصول کندل استیکها بودند . نمایه ۲۲-۴ مثال دیگری را نشان می دهد جائی که نمودارهای کندل استیک اجازه می دهند ابزارهای نمودارهای ستونی (Barchart) معینی با آنها مطابقت داشته باشند . به فعالیت قیمت در ۷ و ۸ جولای نگاه کنید .

اینجا دوباره وقتی که هیچ بالای جدیدی ساخته نشده بود به وسیله استفاده از روز معکوس غربی به عنوان یک مقیاس .علامتی از یک معکوس خوب وجود نداشت. هم اکنون با استفاده از کندل استیکها یک سیگنال معکوس پائین آورنده دیده می شود بنام الگوی Bearish Engulfing که خودش را نشان می دهد .

دو خط کندل استیک ۱ و ۲ در اوایل جولای ، شبیه به یک الگوی ..Bullish E است . به هر حال الگوی بالا برنده فراگیر (..Bullish E) یک اندیکاتور معکوس انتها است . این به این معنی است که آن بعد از یک روند نزولی ظاهر می شود . (یا گاهی در انتهای یک نوار جانبی – عرضی) . در اوایل جون (Jume) وقتی که الگوی بالا برنده فراگیر (..Bullish E) ظاهر شد عمل مورد انتظار را به دلیل اینکه در روند نزولی ظاهر نشده بود انجام نداد. شکل ۲۳-۴ یک سری از الگوهای فراگیر پائین آورنده ( ..Bearish E) می باشد . الگوی اول بازار را از روند قبلی خودش ، به یک نوار جانبی چند ماهه کشانده است . الگوی Engulfing دوم تنها یک استراحت موقت کرده برای بالا رفتن . الگوهای پائین آورنده فراگیر ( ..Bearish E) سوم و چهارم همگی سیگنالهای معکوسی دارند که با اصول تکنیکی غربی قابل تسخیص نیست .

الگوی پوشش ابر تیره (DARK – CLOUD- COVER)

دیگر الگوی معکوس ما dark – cloud – cover ) می باشد . (شکل ۲۴-۴ را ببینید ) این الگو نیز با دو گندل استیک همراه است که بعد از یک روند نزولی ، یک معکوس به بالاست زمانهای متوالی ، بالای یک روند جانبی متراکم است. گندل اول از این الگو یک بدنه اصلی سفید قوی است . گندل دوم بالاتر از گندل قبلی باز می شود . (که بالای سایه کندل قبلی می باشد ).به هر حال نزدیک به آخر بخش روز دوم بازار ، نزدیک پائین کندل و درست وسط بدنه اصلی سفید قبلی بسته می شود . هر چه درجه نفوذ در داخل بدنه اصلی سفید بیشتر باشد .

احتمال اینکه یک راس تشکیل شود بیشتر است . بعضی از تکنیکهای ژاپنی تاکید دارند که قیمت بسته کندل مشکی باید بیشتر از ۵۰ درصد به داخل بدنه اصلی سفید قبلی نفوذ کند . اگر گندل استیک مشکی دوم پائین تر از وسط کندل استیک سفید بسته نشود بهتر است برای یک تائید پائین آورنده (Bearish) که Dark cloud را دنبال و تائید کند منتظر بمانید . پشتیبان فکری و منطقی این الگوی Bearish هم اکنون شرح داده می شود .

بازار در یک روند صعودی است . یک کندل استیک سفید قوی با یک گپ (فاصله) بالاتر از قیمت باز شده دوره زمانی بعد ، دنبال می شود . تا اینجا بالا رونده ها (Bulls) در کنترل کامل هستند . اما تداوم در بالا رفتن اتفاق نمی افتد ا در حقیقت بازار در یا نزدیک به نقاط پائین حرکت کندل ، وسط بدنه اصلی کندل قبل بسته می شود .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت نوزدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.