آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 6

آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 6

در این اسلاید قصد داریم در مورد کانال صحبت کنیم که در واقع برگرفته شده از قوانین خط روند میباشد:

معمولا روندها تمایل دارند که در داخل کانال قیمتی خاصی حرکت کنند، بدین معنی که همانطور که شیب خط روند در صورت تغییر میتواند باعث تعویض نقش روند شود،خارج شدن بازار از کانال خود نیز میتواند باعث تغییرات در روند و شیب آن میگردد.

برای ترسیم خط کانال باید به موازات خط روند،خطی از آخرین قیمت موجود در کانال رسم شود؛ برای خط روند حتماً لازم بود دو نقطه را برای روند در نظر بگیریم اما در خط کانال نیازی به دو نقطه برخورد قیمت نمی باشد و تنها یک نقطه را با فرض استفاده موازی خط روند میتوان استفاده کرد.

فراموش نشود،خط کانال تابعی از خط روند می باشد و هیچ زمانی خط کانال قبل از خط روند ترسیم نمیشود.

در مورد کانال نیز همچون خط روند، در برخورد قیمت به خط کانال ترسیمی،میتوان بازگشت قیمت به درون خط کانال را انتظار داشت،ریسک معاملات برخورد با خط کانال بیشتر از معاملات با خط روند میباشد، زیرا وارد شدن در این معاملات برخلاف روند غالب بازار میباشد در حالیکه معاملات براساس خط روند در جهت عمومی قیمت است.

همچنین نکته مهم دیگر این است که هر چه شیب کانال به 45 درجه نزدیک تر باشد، و همچنین نقاط برخورد بیشتری داشته باشد،دارای اعتبار بالاتری است.

0 پاسخ به "آموزش تحلیل تکنیکال قسمت 6"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.