کندل استیک ژاپنی قسمت دوازدهم

کندل استیک ژاپنی قسمت دوازدهم

بدنه اصلی فاصله بین زمان باز و بسته شدن قیمت در یک بخش زمانی را نشان می دهد . اگر بدنه اصلی مشکی (توپر) باشد معنی آن اینست که قیمت بسته آن بخش ، پائین تر از قیمت باز شده است . اگر بدنه اصلی سفید ( تو خالی ) باشد به معنی آن است که قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت باز شدن است خطوط باریک بالا و پائین بدنه اصلی سایه نامیده می شوند . این سایه ها حداکثر و حداقل قیمت را در هر بخش زمانی مشخص می کنند . سایه بالای بدنه اصلی Upper shadow (سر) نامیدهمی شود و سایه پائینی بدنه Lower shodo (دم) نامگذاری شده است . طبق این قائده قله سایه بالائی بالاترین قیمت این بخش زمانی و پائین ترین نقطه سایه (دم) کمترین قیمت این بخش زمانی است.

چهارتهای کندل استیک به راحتی دیده و تشخیص داده می شوند و آنها به دلیل شکلشان به شمعها و فتیلهها تشبیه می شوند .

اگر یک خط کندل استیک سایه بالایی نداشته باشد به آن می گویند سر تراشیده و اگر سایه پائینی نداشته باشد به آن ته تراشیده می گویند. بدنه اصلی قیمت واقعی و ذاتی را شامل می شود و سایه ها معمولا به عنوان تغییرات قیمت نامربوطتلقی می شوند .

شکل های ۴-۳ تا ۷-۳ تعدادی از خطوط گندل استیک متداول را نشان می دهند .نمایه ۴-۳ یک گندل استیک مشکی بلند را که منعکس می کند یک دوره Bearish ( پائین آورنده ) را نشان می دهد در حالیکه بازار باز شده در بالای آن و بسته شده نزدیک پائین آن.

نمایه ۵-۳ نشان می دهد یک حالت معکوس را در بدنه بلند مشکی. پس بنابراین این حالت نشان دهنده یک دوره Bullish ( بالا برنده ) است . قیمتها یک محدوده وسیعی دارند. زمان باز شدن بازار نزدیک قسمت پائین و بسته شدن نزدیک بالای بخش زمانی است. نمایه ۶-۳ نشان می دهد که کندل استیکها بدنه کوچکی دارند و این یک تقلای زیاد و جنگی است بینBullish ( بالا برنده ها ) و Bearish ( پائین امرنده ها ) آنها را Spining tops (راسهای چرخان) می نامیم.

آنها در باندهای معامله خطی ، بی طرف هستند . همانطور که بعدا نشان داده خواهد شد در قسمت ساختارهای خاص و در الگوهای هارامی Harami spinning top ها مهم خواهند شد و اهمیت خواهند یافت .

Spining top می تواند هم سفید و هم سیاه باشد . در ارایه ۶-۳ خطوطی نشان داده شده اند که سایه های بالا و پائین کوچک دارند اما برای این منظور اندازه سایه ها مهم نیستند . کوچک بودن بدنه اصلی نشان دهنده یک Spining top است. نمایش ۷-۳ معکوس کننده هائی از خطوط Doji هستند . یک Doji زمانی اتفاق می افتد که باز و بسته شدن قیمت در یک بخش زمانی یکی یا بسیار نزدیک به هم باشد . (. م … هر چند که در یک محدوده نوسانی بزرگی از قیمت واقع شده باشند …) دنبالهها و سایه ها می توانند به اشکال مختلف باشند .

به دلیل اهمیت Doji ها یک فصل کامل را به آنها اختصاص دادیم .

 دوجی های جادوئی را ببینید

چارتهای کندل استیک می توانند به صورت رنگی نیز کشیده شوند . مانند چارت کندل استیک کلاسیک ژاپنی ها با رنگهای قرمز و مشکی . به جای کندل استیک سفید قرمز مورد استفاده قرار می گیرد (این برای نمایش کامپیوتری چارتهای کندل استیک مفید است ). | مشکل واقعی این است که فرق بين مشکی و قرمز در خروجی پرینترهای کامپیوتری و دستگاههای فتوکپی برای این دو رنگ هر دو سیاه خواهند بود و این قابل استفاده نیست. بعضی از شما خوانندگان ممکن است نکاتی در مورد خطوط Yin, Yang شنیده باشید . آنها دوره های چینی خطوط کندل استیک هستند. خطوط Yin نامی برای کندل استیگ سیاه و Yang معادل کندل استیک سفید می باشد . در ژاپن به کندل استیک مشکی in– sen گفته می شود و کندل استیک سفید yo– sen که به معنی خط مشکی و خط سفید است . ژاپنی ها تائید زیادی بر روی زمان باز و بسته شدن قیمتها در یک گندل استیک دارند . زیرا این دو نکته نشان دهنده احساسات روز معامله است . ژاپنی ها ضرب المثلی دارند که میگوید اولین ساعت صبح سکان همه روز است. آنها اولین راهنماهای سمت و جهت ( .م .. روند … ) روزانه را برای ما مهیا می کنند . وقتی که تمام اخبار و شایعات از شب قبل تعدیل شده سپس با هم یکی و ادغام میشوند و بازار را تحت تاثیر قرار میدهند.

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت دوازدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.