کندل استیک ژاپنی قسمت چهاردهم

کندل استیک ژاپنی قسمت چهاردهم

一寸先は闇

“Darkness Lies One Inch Ahead”

تاریکی یک اینچ جلوتر سایه می اندازد

REVERSAL PATTERNS

الگوهای معکوس ساز

متخصصان منتظر می مانند برای کلیدهای قیمتی که می تواند به آنها یک تغییر مسیر در بازار و روند را علامت دهد . الگوهای معکوس ساز این کلیدهای ( نشانه ) فنی هستند . اندیکاتورهای معکوس غرب شامل راسها و ته های یکسان (double tops& bottom) روزهای معکوس (reversal days) سر و شانه ها (head & shoulders ) و سرها و ته های تراشیده (island tops& bottoms) می باشد تا به اینجا الگوهای معکوس ساز یک اسم بی مسمی هستند برای شما و هیچ معنای ندارند . شنیدن آنها ممکن است شما را به این فکر بی اندازد که یک روند قدیمی به طور ناگهانی به پایان می رسد و سپس در یک روند جدید معکوس می شود . این به ندرت اتفاق می افتد . روندهای معکوس معمولا به آرامی و در مراحلی اتفاق می افتد به خاطر ابزارهای ضامن تغییرات روانشناسی بازار .

یک علامت معکوس ساز روند به این مسئله دلالت می کند که روند قبلی احتمالا تغییر می کند اما این امر الزامی نیست . و البته این نکته خیلی مهم است. یک روند روبه بالا را با یک ماشین مقایسه کنید که حرکت می کند به سمت جلو با سرعت ر m. p . h .3(.م … سه مایل بر ساعت … ) چراغهای قرمز ترمز روشن می شوند و سپس ماشین متوقف می شود . اندیکاتور معکوس چراغ قرمزی بود که نشان می داد روند قبلی که حرکت ماشین به جلو بود تمام می شود. اما حالا که ماشین بی حرکت ایستاده آیا راننده تصمیم می گیرد که حرکت ماشین را معکوس کند ؟ آیا او ماشین را متوقف نگه می دارد ؟ آیا او تصمیم می گیرد که دوباره به سمت جلو برود ؟ بدون کلیدهای راهنمای دیگر ما چیزی نمی دانیم و نخواهیم فهمید . شکل ۱-۴ تا ۳-۴ نمونه هائی از آنچه که می تواند بعد از یک علامت معکوس ظاهر شود را نشان می دهند .

برای مثال روند رو به بالای قبلی می تواند به یک قیمت غیر مستقیم یا جانبی برگردد . سپس یک روند مخالف جدید و ضعیف تری می تواند آغاز شود .(شکل ۱-۴ را ببینید ) نمایه ۲-۴ نشان می دهد که چطور یک روند بالائی قدیمی می تواند ادامه یابد (یا دوباره شروع شود ). شکل ۲-۴ نشان می دهد چطور یک روند بالائی می تواند ناگهان به یک روند رو به پائین معکوس شود با احتیاط به الگوهای معکوس به عنوان الگوهای تغییر روند فکر کنید . من به استفاده از دوره الگوهای تغییر روند (Trend change pattern) به جای الگوهای معکوس ساز در گذشته وسوسه شده ام . به هر حال برای انطباق با دیگر ادبیات تحلیل تکنیکی تصمیم گرفتم که از الگوهای معکوس استفاده کنم .

اختلاف خطوط کندل استیکها که در شکل نشان داده شده جذاب هستند چون هر یک از خطها می تواند بالا رونده (Bullish) یا پائین آورنده (Bearish) باشد که بستگی به جائی در روند دارد که آنها ظاهر می شوند . اگر هر یک از خطها در یک روند نزولی ظاهر شود نشانه ای است که روند نزولی باید خاتمه یابد . در چنینمواردی این خط Hamnner (چکش) نامیده می شود .

شكل ۵-۴ را ببینید واژه ژاپنی این کلمه Takumi می باشد . این لغت به معنی چیزی است که سعی می کند اندازه گیری کند عمق آب را به وسيله احساس کردن ته آن. اگر هر یک از خطها در شکل ۴-۴ اندازه گرفته شوند بعد از یک حرکت به بالا ، به شما می گوید که حرکت قبلی ممکن است در حال خاتمه باشد . یکی از این الگوها خطی هست که Hanging – man نامیده می شود (شکل ۶-۴ را ببینید) نام -Hanging man مشتق شده از واقعیتی است به شکل یک مرد آویزان با پاهای بلند . ممکن است غیر معمول به نظر برسد که یک خط کندل استیک هم بتواند Bullish باشد و هم Bearish . حال برای آشنائی با راسهای جزیره ای (Island Tops) و ته های جزیره ای (Island Bottoms) غربی که باهمان ایده و کاربرد در اینجا هم بکار برده میشوند می پردازیم .( . م … منظور از غربی روشها و تکنیکهایغربی است ….) شكل جزیره (Island) هم بالا برنده (Bullish) است و هم پائین آورنده (Bearrish) که بستگی به محل قرار گیری در روند دارد . یک Island بعد از یک روند بالائی متداوم ، پائین آورنده (Bearish) است و هنگامی که آن الگو در یک روند پائینی قرار دارد یک بالا برنده (Bullish) می باشد .

0 پاسخ به "کندل استیک ژاپنی قسمت چهاردهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.