آموزش فیلترنویسی قسمت نهم

آموزش فیلترنویسی قسمت نهم

برای اینکه شما بتونید یک سیستم معاملاتی بسازید اول باید سبک های مختلف سیستم ها رو بشناسید و بعدبررسی کنید کدوم یکی از این سبک ها با روحیات شما سازگار هست.بعد از اون شروع می کنید دونه دونه به آشپزخونه خودتون ابزار اضافه کنید. سعی کنید با حداقل امکانات(تخم مرغ، رب گوجه، روغن، نمک) شروع کنید. اینجوری سریعا به جواب میرسید (املت) که البته میتونه بسیار هم خوشمزه باشه!

لطفا در همین ابتدا این طرز تفکر رو از ذهنتون دور کنید که برای سود کردن در بازار لازمه پیچیدگی هاییرا بلد باشید و یا باید چندین کتاب و جزوه بگیرید ودر کلاس های مختلفی ثبت نام کنید و کلی پول خرجکنید تا بتونید از بازار سود کنید.

شما باید اول یک استراتژی ساده برای خودتون بنویسید. شامل حداقل موارد (بله نون هم لازم هست).خب این استراتژی در درجه اول کمک میکنه به شما که ضررتون کم بشه. کم کم و با روش های خیلی سادهمثل خط روندها، کانال ها، فیلترها و تابلو خوانی استراتژی تون رو تجهیز میکنید. یعنی بعد از اینکه بهسودآوری مداوم (ولی با نرخ کم)، رسیدید، اون موقع شروع میکنید به پیچیدگی ها بپردازید برای اینکهحاشیه سودتون رو بالا ببرید.

پیچیدگی ها باید کمکی بکنن به این که سودتون رو بیشتر کنه. نه اینکه شما رو گیج کنه!!!

گام اول:

ابتدا باید مشخص کنید که استراتژی کلی شما چیست؟

1 .میان مدت ترید می کنید و دوست دارید در روند های صعودی با سهام همراه باشید و وقت کافیبرای معاملات روزانه ندارید!
2 .هر روز پای سیستم هستید و عاشق خرید و فروش هستید. از ترید کردن لذت می برید و دوستدراید مدام معامله کنید
3 .ترکیب این دو رو دوست دارید!(این دسته هم خدا رو میخوان هم خرما) خب برای اینکار می تونیدسهام صعودی رو انتخاب کنید و سهامداری کنید و با بخشی از سرمایتون هم در کنارش روندهای کوتاه مدتی رو بگیرید)

گام دوم:

بعد از اینکه استراتژی خودتون رو مشخص کردید باید پارامترهای مانی منیجمنت رو tune یاتنظیم کنید. دوستان من اصطلاحات معادل رو هم بکار میبرم که به گوشتون بخوره. هر چند همه دوستان استادن! ولی من بنا رو میذارم به اینکه میخوام به مادربزرگ خودم توضیح بدم. این ابزار خودش پارامترهای فراوانی داره که چند جلسه بحث باید روش کرد.

گام سوم:

خب بعد از اون میریم سراغ تعیین نسبت ریسک به ریوارد. این مورد ساده هست. باید روحیهریسک پذیری خودتون رو بررسی کنید. با چند روز کار می تونید این مرحله رو حل کنید کامل.گام بعدی که سخت ترین کار هست اینه که شروع کنیدبه تهیه یک چک لیست از باید ها و نباید ها! یعنی چی؟

گام چهارم: شما یک دفترچه برمیدارید و تمامی تجربیات خودتون و دیگران رو از ترید می نویسید.خب ما جدولی رو به عنوان نمونه و سمپل به کاربرانی که در این مورد سوال میکنند ارایه میدیم که بنده اونرو اینجا میذارم براتون. البته جدول اصلی بسیار جزییات بیشتری داره ولی اینجا کلیات رو گذاشتم.

(این جدول ارزش بسیار بالایی داره و منتشر کردنش سخت بود!!!)خب کم کم جدولتون کامل میشه. هر کدوم از باید یک امتیاز مثبت داره. و هر کدوم از نباید ها یک امیتازمنفی )در مبحث حرفه ای به هر کدوم وزن دهی میکنیم.(شما 11 مورد باید ها دارید و 8 مورد نباید ها. خب با خودتون قرار میذارید که تا امتیاز یک سهم به 8 نرسهمن اون سهم رو نمیخرم. شک نکنید این باعث میشه ضررتون کم بشه.

0 پاسخ به "آموزش فیلترنویسی قسمت نهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.