آموزش تحلیل بنیادی قسمت 4

آموزش تحلیل بنیادی قسمت 4

تجزیه و تحلیل صورتهاي مالی

صورت هاى مالى اساسى عبارتند از: صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان هاى نقدي. تجزیه و تحلیل این سه صورت، و همزمان با آن، تجزیه و تحلیل نسبت هاى مالى مربوط را “تجزیه و تحلیل صورت هاى مالى” (financial statement analysis) مى نامند.

این نوع تجزیه و تحلیل ها باعث مى شود مدیران شرکت ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه گذاران بتوانند از وضع مالى حال و آینده شرکت هاى سهامى موردنظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند. در سایه همین تجزیه و تحلیل صورت هاى مالى است که عده اى به عملکردهاى آینده برخى شرکت هاى سهامى خوش بین و یا بدبین می شوند. در تجزیه و تحلیل شرکتها سعی می شود وضعیت سود آوري، ریسک مالی، وضعیت تولید و فروش ، وضعیت بدهی و حاشیه سود شرکت به طور کامل بررسی گردد.

بهترین راه براي شناخت وضعیت مالی شرکت، بررسی صورت مالی آن است.

0 پاسخ به "آموزش تحلیل بنیادی قسمت 4"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.