امواج الیوت قسمت سیزدهم

امواج الیوت قسمت سیزدهم

تایید پایان الگوی اصلاحی

تایید پایان الگوی اصلاحی شامل دو مرحله میباشد. اگر هر دو مرحله تایید شد نسبت به پایان اصلاح میتوان اطمینان داشت. در غیر اینصورت با دیده تردید باید پایان اصلاح را پذیرفت.

مراحل تایید پایان الگوهای اصلاحی مسطح و زیگزاگ

موج B کوتاهتر از موج A باشد.

  1. در ابتدا خط روند ابتدای موج A تا انتهای موج B را رسم کنید. حرکت پسا تصحیحی بازار بایستی این خط روند را در زمانی کوتاهتر از زمان موج Cبشکند. در غیر اینصورت موج C یا در قالب یک الگوی قطری در حال توسعه است و یا موج ۴ از موج C در حال تکمیل است و یا تفسیر از اصلاحنادرست است.
  2. در مرحله دوم موج C در زمانی برابر یا کمتر از زمان شکل گیری آن بازگشت شود.

موج B بلندتر از موج A باشد.

  1.  در مرحله اول موج C در زمانی برابر یا کمتر از زمان شکل گیری آن بازگشت شود.
  2.  در مرحله دوم، حرکت پسا تصحیحی بازار بایستی خط روند ابتدای موج A تا انتهای موج B را در زمانی کوتاهتر از زمان موج c بشکند. هر چه موج Bبلندتر باشد تایید این مرحله سخت تر خواهد بود. لذا در الگوهای اصلاحی جاری یا الگوهای نامنظم ناقص نسبت به پارامتر زمان آسانگیرتر باشید.

تایید پایان الگوی مثلث اصلاحی

 مثلث های انقباضی

  1.  در ابتدا خط روند انتهای موج B تا انتهای موج D را رسم کنید. حرکت پسا تصحیحی بازار بایستی این خط روند را در زمانی کوتاهتر از زمان موج E بشکند.
  2. رانش پس از پایان موج E بایستی بیشترین یا کمترین قیمتی را که در طی مثلث بازار بدان دست یافته است بشکند. این وضعیت باید در زمانی کمتر از ۵۰درصد زمان كل مثلث که به انتهای موج E افزوده میشود، رخ دهد.

(البته در مورد مثلث های نامحدود ۵۰ درصد زمان الزامی نیست).

مثلث های انبساطی

  1. پس از پایان موج E بازار یا نباید کل موج E را بازگشت کند یا برای بازگشت کامل آن به زمانی بیش از زمان موج E نیاز داشته باشد.

تایید پایان یک الگوی ناشناخته با استفاده از خطوط اریب به شکل زیر میتوانید در مواقعی که دچار مشکل در شمارش امواج هستید به درک درستی از شمارش برسید.

 میزان بازگشت بازار پس از پایان اصلاح

  •  برای این منظور قدرت هر یک از الگوهای اصلاحی بر مبنای جدول ذیل رتبه بندی میشوند.
  • هر چقدر قدرمطلق رتبه بندی بالاتر باشد احتمال بازگشت آن الگو کاهش میابد.
  • اگر یک الگو با رتبه بالاتر(قدر مطلق بیشتر توسط الگویی با رتبه پایین تر به صورت کامل بازگشت شود، در حقیقت احتمالا یک الگوی قطری یا مثلثیدر حال شکل گیری میباشد.
  • كل اصلاح بایستی در قالب هریک از آرایش های جدول قابل فشرده سازی باشد. در غیر اینصورت رتبه بندی قدرت چندان معتبر نخواهد بود. (به عنوانمثال اگر الگوی زیگزاگ دوگانه آخرین قسمت یک الگوی قطری بزرگتر باشد.)
  • الگویی با قدر مطلق رتبه بندی ۱ میتواند توسط الگوی تکمیل شده بعدی (از درجه یکسان) به میزان کمتر از ۹۰ درصد اصلاح شود.
  • الگویی با قدر مطلق رتبه بندی ۲ میتواند توسط الگوی تکمیل شده بعدی (از درجه یکسان) به میزان کمتر از ۸۰ درصد اصلاح شود.
  • الگویی با قدر مطلق رتبه بندی ۳ میتواند توسط الگوی تکمیل شده بعدی (از درجه یکسان) به میزان حداقل ۶۰ درصد اصلاح شود.

0 پاسخ به "امواج الیوت قسمت سیزدهم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.