ابزارهای مالی بازارهای ثانویه

ابزارهای مالی بازارهای ثانویه

 تعریف کوتاه : بازارهایی که در آن ابزارهای مالی که در گذشته منتشر شده اند , معامله می شود .

ابزارهای مالی مانند سهام که در بازار اولیه منتشر شده اند , در بازارهای ثانویه معامله می شوند . خریداران اوراق بهادار ثانویه , عاملان اقتصادی مثل مصرف کنندگان , شرکت های تجاری و دولت ها هستند که منابع مالی مازادی را در اختیار دارند و فروشندگان ابزارهای مالی بازارهای ثانویه عاملان اقتصادی هستند که می توانند اوراق بهادار را به سرعت و به نحو کارایی به فروش برسانند . به طور معمول بین خریدار و فروشنده کارگزاران به انواع واسطه هستند .

بازارهای ثانویه , مزایایی هم برای سرمایه گذاران و هم شرکت های منتشر کننده اوراق بهادار دارد . بازارهای ثانویه برای سرمایه گذاران فرصت هایی را ایجاد می کند تا بتوانند به سرعت و به ارزش بازار و با توجه به ویژگی های ریسک و بازده به خرید و فروش اوراق بهادار اقدام کنند.

شرکت های منتشر کننده اوراق بهادار به طور مستقیم درگیر انتقال اوراق منتشر شده به بازارهای ثانویه نیستند . اما از طریق بازارهای ثانویه اطلاعاتی را درباره وضعیت سهام خود کسب کرده و در مورد ارزش شرکت به سهام داران اطلاع رسانی می کنند .

در ضمن بازارهای ثانویه موجب افزایش نقدینگی ( قابلیت تبدیل سریع اوراق بهادار به وجوه نقد ) برای خریداران و فروشندگان می شود .

0 پاسخ به "ابزارهای مالی بازارهای ثانویه"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.