آموزش رایگان بورس – قسمت سی و ششم

آموزش رایگان بورس – قسمت سی و ششم

صف خرید

وقتی که سهمی در بازار شرایط خوبی پیدا می کند بر اساس مطالعات و ارزیابی هایی که صورت می گیرد ، علاقه مندان زیادی پیدا می کند و تعداد کسانی که مایل هستند این سهم را خریداری کنند افزایش می یابد و اگر از حجم عرضه بیشتر شود ، برای آن سهم صف تشکیل می شود .

یعنی تعداد تقاضا آن قدر زیاد است که عرضه نمی تواند جوابگو باشد به همین جهت تقاضاهایی در نوبت قرار برای خرید سهم قرار می گیرند که به آن صف خرید می گویند .

 صف فروش

زمانی که سهمی مرغوبیت خود را از دست دهد و دیگر کسی رغبتی به خرید آن نداشته باشد ، آن موقع همه اقدام به عرضه سهام می کنند. در این موقع چون خریدار چندانی وجود ندارد ، صف فروش تشکیل می شود .

قرارداد لحظه ای

در این قرارداد خریدار باید کل مبلغ قرارداد را به علاوه کارمزد کارگزاربه صورت نقد پرداخت نماید و فروشنده نیز باید تا حداکثر دو روز کاری کالای مورد معامله را به خریدار تحویل نماید. این نوع قرارداد در بازار فارکس غالبا به صورت لحظه ای نقد می شود.

 قرارداد سلف

در این قرارداد، کل مبلغ در زمان انجام معامله از طرف خریدار پرداخت می شود و فروشنده متعهد می شود در تاریخ و زمان معین کالا را با قیمت مورد توافق به خریدار تحویل دهد.

 قرارداد اختیار خرید

قراردادی است که به موجب آن عرضه کننده کالا، حق خرید مقدار معینی از کالای مورد نظر را در زمان معین و با قیمت مشخص تعیین شده در حال حاضر به طرف دوم قرارداد اعطا می نماید بدون اینکه طرف دوم ملزم به خرید آن کالا باشد.

قرارداد اختیار فروش

قراردادی است که به عنوان شرط ضمن عقد، به موجب آن خریدار حق فروش مقدار معینی از کالای مورد نظر را در زمان معین و با قیمت مشخص به طرف دیگر اعطا می نماید. بدون آنکه فروشنده ملزم به فروش کالا در تاریخ قید شده باشد.

در همه قراردادهای اختیار خرید و فروش کارمزد بالاتری نسبت به انواع قراردادهای دیگر مورد محاسبه قرار میگیرد. بسته به زمان لغو یا تحویل کالا این قراردادها به دو نوع سیستم آمریکایی و اروپایی نیز تقسیم بندی می شوند.

معاملات اينترنتي

در معاملات اينترنتي سهام كه هم‌اكنون توسط چندين شركت كارگزاري انجام مي‌شود، سهامداران سفارش خريد و فروش سهام را از طريق سايت كارگزار مربوطه ارسال مي‌كنند. كارگزار هم آن سفارش را به صورت دستي برداشته و آن را در سيستم معاملات وارد مي‌كند.

معاملات آنلاین

در معاملات آنلاین كارگزار از چرخه معاملات حذف مي‌شود و سهامداران به نوعي كارگزار خود است. چرا كه بلافاصله و بعد از ارائه سفارش شاهد انجام سفارش خود مي‌شود. اين يعني آن‌لاين تريدينگ.

انديکاتور

انديکاتورها توابع رياضي هستند که بر اساس فرمول هاي خاص در جهت تحليل بازار بوسيله ابزارهاي گرافيکي ترسيم و مورد استفاده قرار مي گيرند. داده هاي ورودي در انديکاتورها بر اساس تعدادي از بازه هاي قبلي تغييرات قيمت وارد مي شود. در هر بازه زماني اطلاعات قيمت آغاز(Open)، پايان(Close)، سقف(High)، کف(Low) و يا تعدادي از مجموع اين اطلاعات مورد استفاده قرار مي گيرد.

0 پاسخ به "آموزش رایگان بورس - قسمت سی و ششم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

بنیاد علمی آموزشی تدبیر با بیش از 2دهه فعالیت آموزشی، آموزش‎های نوین کاربردی و مهارتی را در زمینه‌های مدیریتی، مالی، سرمایه‌گذاری، بازار کار و… برگزار می‌نماید. در راستای اعتلای دانش و توانمندسازی آحاد جامعه، سعی کرده‌ایم بالاترین کیفیت خدمات آموزشی را بر بسترهای نوین فناوری اطلاعات ارائه نماییم تا گامی در جهت عدالت آموزشی و بهره‌مندی همگان از دانش روز، برداریم.

تماس با ما

هدف ما،

آموزش صحیح برای موفقیت شماست …

تهران، میدان رسالت، پلاک 847
02177803099 – 02177805359

واتساپ 09902099881
info[@]karinic.ir


© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای کارینیک محفوظ بوده و این برند تحت مالکیت بنیاد تدبیر می‌باشد.کلیه دوره‌ها تحت مالکیت معنوی نشر دیجیتال پردیس، در وزارت ارشاد ثبت شده است.